EDUCACIÓ

Les proves PISA tindran un examen amb internet

«Google ja ho sap tot, l’important és què podem fer amb el que coneixem», planteja el matemàtic Andreas Schleicher. 

Barcelona. 23/05/2024. Sociedad. Conferencia La escuela, el reflejo de la sociedad del futuro en el Círculo de Economía. AUTOR: Marc Asensio REDACTORA: Helena López Barcelona, Catalunya, España, Círculo de Economía, economía, educación, PISA, fut

Barcelona. 23/05/2024. Sociedad. Conferencia La escuela, el reflejo de la sociedad del futuro en el Círculo de Economía. AUTOR: Marc Asensio REDACTORA: Helena López Barcelona, Catalunya, España, Círculo de Economía, economía, educación, PISA, fut / Marc Asensio Clupes

1
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El matemàtic Andreas Schleicher, mundialment conegut com el pare de PISA, ha visitat aquesta setmana Barcelona convidat pel Cercle d’Economia, on va assegurar que "les dades demostren de manera clara que els estudiants a Catalunya són bons a l’hora de reproduir el que els han explicat a l’escola, però tenen dificultats per aplicar aquests coneixements a entorns que no els són familiars". "L’important no és recordar què he après a l’escola, sinó si puc aplicar el que he après", va insistir Schleicher, que va avançar que en les proves PISA del 2025 donaran accés a internet per resoldre algun problema. "Google ja ho sap tot, l’important és què podem fer amb el que coneixem", va voler insistir el matemàtic.

"L’important és aprendre a pensar com un científic; i per això han de fer l’experiment ells mateixos, no escoltar un professor que els expliqui com es fa un experiment; aquest és el gran repte", va afegir el pare de PISA preocupat pels últims resultats a Catalunya. "La variabilitat entre escoles és molt limitada, no hi ha una gran disparitat, i és una cosa de la qual heu d’estar orgullosos –va assegurar–. El gran repte és aixecar el nivell del conjunt d’escoles".

Segons el parer d’Andreas Schleicher, "la inversió per estudiant a Catalunya no és dolenta i els salaris dels docents no són baixos, però cal posar recursos on es marqui la diferència".

"Productivitat educativa"

Notícies relacionades

"La productivitat educativa és el gran repte: ensenyar menys, però amb més profunditat; pensar com un científic és més important que acumular coneixements en física i química", va reiterar.

Schleicher es va referir també a la responsabilitat que tenen les famílies, que va qualificar de "poc implicades". "L’única manera de tenir èxit és que els pares formin part del sistema; les famílies no poden ser meres clientes de l’escola, això és terrible", va opinar. "Abans apreníem per fer un treball, però aprendre és el treball", va acabar dient el responsable d’Educació de l’OCDE.