Els Mossos afirmen que "es va aprofitar" de la seva superioritat

El professor investigat per presumpte assetjament sexual havia treballat anteriorment en altres instituts de Sant Adrià de Besòs, Badalona i, possiblement, de l’Hospitalet de Llobregat.

Els Mossos afirmen que "es va aprofitar" de la seva superioritat

J. G. A.

2
Es llegeix en minuts
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El professor V. M. B. "es va aprofitar de la seva situació de superioritat" a l’institut Eugeni d’Ors de Badalona per comunicar-se amb alumnes menors a través d’Instagram, conclou l’instructor de l’atestat dels Mossos d’Esquadra, que va recollir les primeres declaracions de les víctimes i al qual ha tingut accés EL PERIÓDICO.

Els agents que van fer les primeres indagacions van considerar que el docent de l’aula d’acollida del centre docent podria haver comès diversos delictes contra la llibertat sexual de menors de 16 anys. L’investigat havia treballat anteriorment en altres instituts de Sant Adrià de Besòs, Badalona i, possiblement, de l’Hospitalet de Llobregat, segons figura en la causa judicial.

L’informe dels Mossos recalca que la via de comunicació que va utilitzar l’imputat per contactar amb determinats alumnes no era la reglamentària. I es detalla que, al seu entendre, podria quedar provat que les comunicacions tenien l’objectiu "d’acostar-se a menors amb finalitat sexual", oferint "diferents proposicions d’aquesta índole i de trobades fora del centre a algunes alumnes". Segons l’instructor de l’expedient, el docent intentava acostar-s’hi d’una en una, però, a més, es constata una "clara predilecció" per la menor N., una de les seves principals víctimes.

Va agafar una baixa laboral

La comunicació amb diversos alumnes va anar creixent a poc a poc, ja que V. M. B., sempre a través de l’aplicació Instagram, contactava tant amb noies com amb nois (un d’ells figura en el procés judicial com a denunciant) per fer de mediadors i, d’aquesta manera, poder obtenir dades sobre terceres persones (perfils d’internet) per aconseguir que determinades joves li desbloquegessin l’accés. Segons alguns estudiants, aquest comportament suposava un "assetjament continu i molest per part del professor".

Els Mossos no només van interrogar les víctimes, en presència dels seus pares i dels tutors, com es fa en casos amb menors d’edat, sinó també altres alumnes –en qualitat de testimonis– amb les quals també havia mantingut contacte per Instagram, així com personal de la direcció del centre, que va comunicar aquest comportament a la inspecció d’Educació.

Quan la direcció de l’institut el va informar de la gravetat dels seus actes, V. M. B. va agafar una baixa laboral. Segons figura en la causa judicial, l’imputat va arribar a reconèixer als responsables del centre que havia "flirtejat" amb una alumna. Hi ha estudiants que han declarat com a testimonis que reconeixen que els semblava estrany que un professor es comuniqués amb ells a través d’una xarxa social: el mètode habitual era un correu electrònic oficial de l’institut. Una de les víctimes va assegurar que al principi el veia com un amic, però que ara s’adona que aquests comentaris no són normals.

Notícies relacionades

En la declaració judicial, el professor va reconèixer que havia contactat amb una de les denunciants, N., a través de les xarxes socials, però "com a amistat"; va negar que fos per motiu sexual i que en cap moment hi va haver cap "contacte físic" amb ella. "Aquests contactes són comentaris només per xarxes socials amb pretensió d’amistat", va insistir.

El docent va explicar que a l’aula d’acollida els alumnes no només tenen problemes amb el català (ell els feia reforç), sinó que, a l’arribar de l’estranger, tenen altres preocupacions, "com un nivell econòmic baix" i "problemes en la seva vida". El docent va precisar que, en el cas de N., "qualsevol problema que ella tenia", ella l’hi explicava.