Catalunya comença una primavera de pluges incertes i més calor
El pronòstic meteorològic per als pròxims mesos es mostra taxatiu en un aspecte i dubtós en un altre. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) vaticina que, entre març i juny, els termòmetres estaran molt per sobre del normal a Catalunya (tal com ha passat de manera contínua en els últims 12 mesos).
El que encara no està clar és què passarà amb les pluges. De moment, els models apunten que les precipitacions se situaran en "valors normals" per a l’estació. Però això, per ara, no assegura que hi hagi pluja a curt termini. Tampoc indica com ni quan podria ploure en els pròxims mesos. Ni tan sols permet vaticinar si les precipitacions dels pròxims mesos podrien alleujar l’estat dels embassaments catalans, que tornen a estar sota mínims. "Els pronòstics sobre pluges són encara incerts", comenta Ramon Pascual Berghaenel, delegat territorial de l’Aemet a Catalunya.
Notícies relacionadesTot apunta que les temperatures continuaran estant per sobre del normal durant almenys els pròxims quatre mesos. "Els termòmetres semblen que van un mes avançats. Al gener vam registrar valors típics de febrer, al febrer observem temperatures de març i al març estem veient xifres típiques d’abril", comenta Beatriz Téllez Jurado, cap de l’àrea de climatologia d’Aemet Catalunya. En aquesta mateixa línia, també s’espera que aquesta tendència de temperatures a l’alça es mantingui fins a com a mínim el mes de juny.
Pel que fa a les pluges, els models climàtics apunten a un pronòstic incert. Els meteoròlegs vaticinen una primavera amb un règim de precipitacions normals. I això, almenys sobre el paper, podria significar que ens endinsem en uns mesos relativament plujosos, perquè aquesta estació és, amb la tardor, la que acostuma a portar més pluges al conjunt del territori català.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- IRPF Quant triga Hisenda a retornar-te la Renda el 2026: terminis reals i què fer si es retarda
- Estret d’Ormuz La UE s’enfronta a la crisi energètica per la guerra de l’Iran amb un pla de mínims i sense fons
- La capital catalana El PIB de Barcelona va créixer un 3% el 2025, l’habitatge va pujar un 10%, i la renda familiar, la meitat que un any abans
- Reformes El parc Güell de Barcelona renovarà amb sis milions la il·luminació en camins i espais
- Gastronomia La recepta de Jordi Cruz, jutge de Masterchef, per a un tiramisú de deu: pocs ingredients i un truc clau
