Les relacions sexoafectives entre professor i alumnes són "mala praxi"

Exterior de l’edifici del Rectorat de la Universitat de Barcelona (UB). /
El Consell de Govern de la Universitat de Barcelona (UB) ha decidit modificar el codi ètic de la institució per incorporar com a "mala praxi professional" les relacions sexoafectives entre el personal docent i investigador i l’alumnat. Per evitar "situacions d’abús i/o de conflicte d’interès en el procés d’avaluació i supervisió", s’estableix que les relacions entre professors i estudiants són contràries al codi ètic de la UB, segons informa la institució a la seva web.
L’article 6.4 bis considera que aquest tipus de relacions, "en tots els casos, són clarament asimètriques, amb un evident component de superioritat del primer col·lectiu davant el segon". També s’inclouen com a mala praxi tota relació tot i que professorat i alumnat no comparteixin assignatures ni direcció o avaluació de treballs acadèmics.
Segons fonts de la universitat, la vulneració del codi ètic no comporta l’obertura d’un expedient sancionador ni mesures punitives. Es tracta d’una declaració de principis i un compromís que assumeix la comunitat universitària.
Notícies relacionadesLa modificació, proposada per la direcció de la Unitat d’Igualtat de la UB i fonamentada en el protocol guia d’àmbit universitari de la Generalitat, pretén vetllar per la integritat de la interacció professorat-alumnat, i prevenir i reparar possibles situacions de violència masclista, assetjament sexual o altres supòsits.
La modificació del codi ètic arriba després del cas de l’exvicerector Jordi Matas, que al desembre va dimitir després de ser acusat d’haver assetjat una alumna, que transcendissin missatges sexuals que havia enviat i que més de cent professors reclamessin el seu cessament. Fonts universitàries desvinculen la decisió presa d’aquesta denúncia i afirmen que s’estava treballant en el canvi del codi ètic des de juny.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Per què dormim tan malament, quines conseqüències té l’insomni i com podem millorar el son
- Patronal Foment acusa Illa de perpetrar "una socialització de la propietat privada mai vista" amb el seu topall al lloguer de temporada
- Usurpació de l'habitatge Una dona acull una amiga a casa i acaba ocupant-li el pis amb dos homes a Barcelona
- FUTBOL El Brasil anuncia el fitxatge d’Ancelotti abans que el Reial Madrid l’acomiadi
- CITA DE LAPORTA AMB EL TÈCNIC Flick segellarà la seva renovació pel Barça fins al 2027 quan es conquisti la Lliga