Comissió al Parlament
El prior de Montserrat vol combatre la pederàstia i ajudar les víctimes
Bernat Juliol evita valorar el cas de Miguel Ángel Hurtado, que va destapar els abusos a l’abadia i a qui rebutja indemnitzar

El prior de l’abadia de Montserrat, Bernat Juliol, va remarcar ahir que "cal afrontar" els casos de pederàstia, així com ajudar i reparar les víctimes, alhora que va remarcar que els abusos soferts per menors són un problema que afecta tota la societat. Són declaracions que va fer durant la seva compareixença en la comissió del Parlament que investiga la pederàstia, el mateix dia en què EL PERIÓDICO va publicar que el monestir de Montserrat rebutja pagar una indemnització de 150.000 euros a Miguel Hurtado, el denunciant que va destapar els abusos sexuals a l’abadia, escàndol que s’ha saldat amb tres monjos acusats i al voltant d’una quinzena de víctimes localitzades.
Sobre això, Juliol va assegurar que mai s’han negat a pagar una indemnització destinada a la reparació d’una víctima d’abusos sexuals i que l’abadia està "oberta" a oferir aquest tipus de compensacions. En aquest sentit, va dir que l’única vegada que va rebre una petició per pagar el cost d’una teràpia psicològica a una víctima, l’abadia va respondre de manera afirmativa.
No obstant, va rebutjar valorar el cas de Miguel Ángel Hurtado per "respecte a l’Estat de dret". Va argumentar que la responsabilitat civil dels fets denunciats està prescrita i que aquests mai s’han enjudiciat. Hurtado va presentar una demanda civil, una vegada es va exhaurir la via penal, que acusava el monestir d’haver encobert els abusos que va cometre un monjo que ara ja és mort.
- Tecnologia humana La població flotant i la solitud adulta empenyen a un ‘boom’ d’‘apps’ per fer amics a Barcelona
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Els visitants de BCN estalvien allotjant-se fora de la ciutat
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- La idea d’Israel
- El conflicte del Pròxim Orient França busca aliats per desplegar una missió militar internacional a Gaza
- Espanya proposa 16 mesures per augmentar la pressió sobre Israel
- ALS EUA Un congressista afirma tenir el suport per revelar arxius del cas Epstein
- Organització de Cooperació de Shanghai La Xina i l’Índia certifiquen una nova sintonia política en presència de Putin