Isabel Morillo, nova directora d’‘El Correo de Andalucía’

El grup de comunicació líder en informació local Prensa Ibérica posa la periodista sevillana al capdavant del diari, i nomena Mar Vega directora comercial i Raúl Rico gerent

Isabel Morillo, nova directora d’‘El Correo de Andalucía’

el periódico

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

El grup de comunicació Prensa Ibérica, líder de la informació local i regional a Espanya, ha nomenat Isabel Morillo directora d’El Correo de Andalucía. La periodista, fins ara delegada d’El Periódico de España a Andalusia, assumeix la direcció de l’històric diari que, fundat el 1899, és avui degà de la premsa sevillana i constitueix un referent de la informació d’actualitat a la comunitat.

Morillo assegura que dirigir El Correo de Andalucía és "el repte professional" més gran que ha afrontat i representa "una oportunitat d’apostar per la informació rigorosa, plural i independent a Andalusia de la mà d’una empresa editora seriosa i solvent com Prensa Ibérica".

Llicenciada en Periodisme per la Universitat de Sevilla, Morillo ha desenvolupat la seva carrera en diversos mitjans de comunicació d’Andalusia, principalment en premsa.

Va fer els seus primers passos a Ideal i Sud, diaris actualment de Vocento, i el 2004 va entrar a formar part de la redacció d’El Correo de Andalucía, on va madurar primer com a cronista política i, després, com a cap de la secció Andalusia. "Va ser la meva escola i la de diverses generacions de periodistes a Sevilla; aquí vam aprendre l’ofici", afirma. El 2014 va assumir la corresponsalia d’El Confidencial i el 2022 va fitxar per Prensa Ibérica i es va integrar a la secció sobre política nacional d’El Periódico de España per ocupar-se de la informació sobre aquesta comunitat.

La seva trajectòria es completa amb col·laboracions en diferents programes de ràdio i televisió nacionals, com a Hora 25 de la cadena SER, Las Mañanas de RNE, La Hora de la 1 de TVE i diversos formats de La Sexta.

Pla ambiciós

Prensa Ibérica, que compta amb un ambiciós pla de rellançament de la històrica capçalera, confia la direcció comercial del nou projecte a Mar Vega i la gerència a Raúl Rico. Delegada comercial del grup de comunicació a Andalusia des de l’any 2021, Mar Vega assumeix a més, d’ara endavant, la responsabilitat com a directora comercial d’El Correo de Andalucía. Llicenciada en Periodisme i Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat de Sevilla, té un Màster en Digital Business per ESIC i és especialista en Inbound Marketing per HubSpot Academy. Té una àmplia experiència en l’àrea comercial en mitjans de comunicació i és una de les professionals que millor coneix el teixit institucional i empresarial d’Andalusia.

Raúl Rico, que és actualment gerent de La Opinión de Málaga i de la planta d’arts gràfiques Corporación Gráfica Penibética, suma ara la gerència d’El Correo de Andalucía a les seves responsabilitats. Rico es va incorporar a Prensa Ibérica el 2003 després del seu acompliment a Deloitte i és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Màlaga, màster MBA per l’Escola Superior d’Estudis d’Empresa i màster en Alta Direcció per San Telmo Business School.

Aposta per Andalusia

Notícies relacionades

L’adquisició d’El Correo de Andalucía reafirma el caràcter estratègic que adquireix aquesta autonomia per a l’empresa de comunicació, que ja va llançar el 1999 La Opinión de Málaga i va integrar Diario Córdova el 2019 amb la compra del Grup Zeta. El grup de mitjans, que compta amb uns altres 26 diaris en el conjunt del país, és avui líder de la informació regional i local a Espanya

Prensa Ibérica disposa d’un full de ruta per rellançar la històrica capçalera que, coincidint amb el seu 125 aniversari i recolzant-se en la fortalesa del grup, ha de facilitar la modernització del diari a l’empara d’un impuls a la seva digitalització de la mà de les més avançades tecnologies i una proposta de valor que, en l’editorial i en benefici dels lectors, permeti un increment i una millora dels continguts, així com una adaptació òptima a les necessitats informatives de la societat actual.