Prensa Ibérica adquireix ‘El Correo de Andalucía’
El grup, líder de la informació regional i local a Espanya, enforteix la seva presència a Andalusia, on ja edita ‘La Opinión de Málaga’ i ‘Diario Córdoba’.
Prensa Ibérica arrenca el 2024 amb un moviment empresarial de pes. El grup de comunicació, que ja edita 26 diaris impresos i digitals en el conjunt del país i diverses revistes, incorpora a la seva xarxa de mitjans El Correo de Andalucía, que, fundat el 1899, és el diari degà de la premsa sevillana i constitueix un referent de la informació d’actualitat a la comunitat autònoma.
L’operació reafirma el caràcter estratègic que adquireix Andalusia per a l’empresa de comunicació, que ja va llançar el 1999 La Opinión de Málaga i va integrar Diario Córdoba el 2019 amb la compra del Grupo Zeta. Javier Moll, president de Prensa Ibérica, assegura que "l’adquisició d’El Correo de Andalucía consolida el nostre posicionament en aquesta terra, ens ajuda a guanyar capil·laritat i és la prova més evident de la nostra ferma aposta per una comunitat de gran projecció i d’extraordinari capital humà".
Prensa Ibérica ja disposa d’un ambiciós pla de rellançament per a la històrica capçalera, que, coincidint amb el seu 125è aniversari i recolzant-se en la fortalesa del conjunt del grup, ha de facilitar la modernització del diari a l’empara d’un impuls a la seva digitalització de la mà de les més avançades tecnologies i una proposta de valor que, a l’editorial i en benefici dels lectors, permeti un increment i una millora dels continguts, així com una adaptació òptima a les necessitats informatives de la societat actual. Des de la vocació de servei i compromís amb els andalusos que acredita al llarg dels anys El Correo de Andalucía, Prensa Ibérica posarà en marxa un projecte amb aspiració de lideratge a la regió.
Grup líder de la informació regional i local a Espanya, Prensa Ibérica compta en el conjunt d’Espanya amb 27 diaris impresos i digitals i gairebé 70 cròniques locals, a més de diverses revistes. El Periódico, El Periódico de España, Faro de Vigo, La Nueva España, Levante-EMV, Información, Diario de Mallorca i La Provincia són algunes de les capçaleres del grup.
Amb dos milions de lectors en premsa i revistes (EGM) i 217.000 exemplars (OJD), Prensa Ibérica és líder en audiència i difusió en diverses autonomies i compta amb un creixent posicionament en suport digital.
A internet, les seves publicacions superen els 27 milions de visitants únics i s’acosten als 600 milions de pàgines vistes al mes, cosa que el converteix en el primer grup espanyol de comunicació en la categoria d’informació general de GfK Dam (companyies News Publisher MC) i en la categoria News & Information de Comscore.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Etologia Així ajuda el vincle amb els animals a superar el dolor emocional
- Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
- Nova cita cultural Òmnium Cultural s’alia amb l’IEC per transformar la Nit de Santa Llúcia en l’equivalent literari dels Premis Gaudí
