Prensa Ibérica adquireix ‘El Correo de Andalucía’
El grup, líder de la informació regional i local a Espanya, enforteix la seva presència a Andalusia, on ja edita ‘La Opinión de Málaga’ i ‘Diario Córdoba’.
Prensa Ibérica arrenca el 2024 amb un moviment empresarial de pes. El grup de comunicació, que ja edita 26 diaris impresos i digitals en el conjunt del país i diverses revistes, incorpora a la seva xarxa de mitjans El Correo de Andalucía, que, fundat el 1899, és el diari degà de la premsa sevillana i constitueix un referent de la informació d’actualitat a la comunitat autònoma.
L’operació reafirma el caràcter estratègic que adquireix Andalusia per a l’empresa de comunicació, que ja va llançar el 1999 La Opinión de Málaga i va integrar Diario Córdoba el 2019 amb la compra del Grupo Zeta. Javier Moll, president de Prensa Ibérica, assegura que "l’adquisició d’El Correo de Andalucía consolida el nostre posicionament en aquesta terra, ens ajuda a guanyar capil·laritat i és la prova més evident de la nostra ferma aposta per una comunitat de gran projecció i d’extraordinari capital humà".
Prensa Ibérica ja disposa d’un ambiciós pla de rellançament per a la històrica capçalera, que, coincidint amb el seu 125è aniversari i recolzant-se en la fortalesa del conjunt del grup, ha de facilitar la modernització del diari a l’empara d’un impuls a la seva digitalització de la mà de les més avançades tecnologies i una proposta de valor que, a l’editorial i en benefici dels lectors, permeti un increment i una millora dels continguts, així com una adaptació òptima a les necessitats informatives de la societat actual. Des de la vocació de servei i compromís amb els andalusos que acredita al llarg dels anys El Correo de Andalucía, Prensa Ibérica posarà en marxa un projecte amb aspiració de lideratge a la regió.
Grup líder de la informació regional i local a Espanya, Prensa Ibérica compta en el conjunt d’Espanya amb 27 diaris impresos i digitals i gairebé 70 cròniques locals, a més de diverses revistes. El Periódico, El Periódico de España, Faro de Vigo, La Nueva España, Levante-EMV, Información, Diario de Mallorca i La Provincia són algunes de les capçaleres del grup.
Amb dos milions de lectors en premsa i revistes (EGM) i 217.000 exemplars (OJD), Prensa Ibérica és líder en audiència i difusió en diverses autonomies i compta amb un creixent posicionament en suport digital.
A internet, les seves publicacions superen els 27 milions de visitants únics i s’acosten als 600 milions de pàgines vistes al mes, cosa que el converteix en el primer grup espanyol de comunicació en la categoria d’informació general de GfK Dam (companyies News Publisher MC) i en la categoria News & Information de Comscore.
- MAMARAZZIS Pep Guardiola i Cristina Serra se separen després de 30 anys junts
- Marc Márquez impressiona Ducati
- Després de passar per l’uci Àngel Llàcer actualitza el seu estat de salut: «Torno a estar de baixa»
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració
- Alerta meteorològica El Meteocat encén avisos taronja i grocs per fred
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- El destí de la legislatura El Govern dona un cop de porta a la tramitació de la qüestió de confiança a Sánchez que reclama Puigdemont
- Negociacions dels comptes El Goven treu pit d’estar complint els acords amb ERC tot i que no hi hagi pressupostos el 2025
- Infeccions respiratòries La grip a Catalunya augmenta un 50% en una setmana, però la taxa vacunal és quatre punts menor que el 2021
- 6.300 milions captats en una dècada La Barcelona metropolitana es reafirma com a ‘hub’ europeu d’atracció d’inversions tecnològiques