Tribunals
Gordillo s’enfronta a un segon judici acusat d’agressió sexual

La jutge de Badalona María Antonia Raedo Santos ha finalitzat la investigació d’una segona denúncia contra l’exdirector de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, per la presumpta agressió sexual d’una redactora del diari digital ‘El Principal’, on tots dos treballaven, a l’interior del vehicle de l’imputat i en un descampat pròxim a Sant Adrià de Besòs. La magistrada ha donat un termini de 10 dies perquè la fiscalia i l’acusació particular presentin el seu escrit de qualificació. La mateixa nit que van passar els fets, l’1 de desembre del 2022, suposadament el periodista va fer tocaments per sota dels pantalons a una altra redactora en una discoteca de Barcelona on estaven celebrant el Nadal, un cas que ha sigut instruït en un jutjat de Barcelona i que també està pendent d’anar a judici.
En una breu interlocutòria, a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, la jutge de Badalona afirma que de la investigació es desprèn que els fets «són» constitutius d’un delicte d’agressió sexual, «havent-se practicat prou diligències per formular l’acusació». La resolució descriu de forma succinta el que va passar, segons la togada, aquella nit, que va començar amb un sopar de Nadal en un restaurant de Barcelona.
Després del sopar de Nadal
Notícies relacionadesDesprés del sopar, en què la víctima va estar ingerint begudes alcohòliques, part dels assistents es van dirigir a la discoteca Apolo. Hores després, cap a les 4.32 hores, Gordillo es va oferir a portar la redactora del diari digital, que «estava afectada pel consum de begudes alcohòliques», fins al seu domicili a Badalona, atès que li quedava de passada per arribar a la seva residència del Maresme. Quan tots dos eren a l’interior del vehicle particular de Gordillo i en una zona pròxima al domicili de la víctima, prossegueix la jutge, l’exdirector de Catalunya Ràdio i llavors director del digital ‘El Principal’ li «va practicar sexe oral». Davant aquesta situació la denunciant el va comminar que parés i el seu cap ho va fer.
La interlocutòria de la jutge de Badalona no es refereix en cap moment que la víctima, quan va arribar a casa, es trobava físicament destrossada i decaiguda. Per aquesta raó, al cap de poques hores es va dirigir a un centre de salut, on li van practicar unes anàlisis de sang. En aquesta prova, segons fonts coneixedores de les investigacions, li van trobar restes d’un medicament psicotròpic anomenat benzodiazepina. Aquesta substància actua sobre el sistema nerviós i té efectes sedants, hipnòtics, ansiolítics i amnèsics. Aquest fàrmac es comercialitza sota el nom de Diazepam o Lorazepam. En la seva declaració davant la jutge, Gordillo va explicar que la relació sexual va ser consentida.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»