Mobilitat
Renfe cancel·larà prop de 400 trens a Catalunya per la vaga contra el traspàs de competències

Renfe cancel·larà prop de 400 trens a Catalunya per la vaga contra el traspàs de competències de la xarxa de Rodalies anunciat pel PSOE i ERC una setmana abans de la investidura de Pedro Sánchez. Els serveis mínims decretats pel Govern fixen una freqüència de pas del 66% en les hores punta i del 33% la resta del servei els cinc dies de vaga: el 24 i 30 de novembre i l’1, 4 i 5 de desembre, coincidint amb l’inici del pont de la Puríssima. Les aturades de 24 hores també seran secundades pels treballadors d’Adif, el gestor d’infraestructures. Els empleats reclamen aclarir quin serà el seu futur després de la creació de la societat participada per la Generalitat i l’Estat, Rodalies de Catalunya, que assumirà l’R1, l’R2 Sud i l’R3.
Fonts pròximes adverteixen que la situació a la xarxa de trens pot ser complicada aquest divendres, ja que els serveis mínims han arribat dos dies abans de la convocatòria i és possible que hi hagi treballadors als quals no es pugui comunicar oficialment que han d’anar a treballar i no es presentin.
A tot l’Estat deixaran de circular uns 1.500 trens per complir els serveis mínims.
Les hores punta, quan hi haurà més serveis protegits, seran des de les sis del matí fins a dos quarts de deu i des de les cinc de la tarda fins a dos quarts de nou.
Vaga unànime
Notícies relacionadesEls sindicats Semaf, CCOO, UGT, CGT, SF i SCF van decidir per unanimitat convocar una jornada de protesta després de conèixer-se l’acord, que veuen amb inquietud per la «falta de transparència» d’un procés «que és molt genèric i s’ha oblidat de tancar els aspectes tècnics. El trasllat podria afectar uns 2.500 empleats de Renfe i uns 1.500 d’Adif que treballen a Catalunya.
No obstant, els sindicats consideren que la qüestió implica tota la plantilla, d’uns 15.000 empleats a l’operadora i 15.000 al gestor d’infraestructures perquè comparteixen els plans d’ocupació. Una de les preocupacions dels treballadors és garantir els trasllats a altres punts de la geografia espanyola.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols
- Entrevista Javier Burón: «Necessitem un 30% de vivenda pública que costi un 30% menys que la de lliure mercat»
- Nou pontificat Lleó XIV demana un alto el foc «immediat» a Gaza i Ucraïna en la seva primera oració davant els fidels a la plaça de Sant Pere
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés