Per a mil·lennistes
Hinge, el «Tinder dels de la trentena» que s’enlaira a Espanya després del seu èxit anglosaxó
Qualsevol que hagi tingut al seu mòbil una aplicació de cites coneix aquesta sensació d’estar col·leccionant ‘partits’ i converses buides de contingut amb persones que en qualsevol moment poden desaparèixer i fer ‘ghosting’. De fet, l’aplicació dominant, Tinder, utilitza tècniques de ‘gamificació’ per convertir la seva experiència d’ús en un entreteniment addictiu, que dificulta arribar a complir aquest objectiu de «trobar l’amor» pel qual se suposa que molts hi recorren. Com a alternativa a aquest bucle infinit de lligar infructuosament, el mes de juny passat va aterrar a Espanya una nova ‘app’ de cites anomenada Hinge.
L’aplicació de cites Hinge, fundada el 2012 i coneguda pel seu eslògan «dissenyada per ser esborrada», figura entre les tres més descarregades del Regne Unit, Austràlia i els Estats Units. Ara, busca establir-se al mercat espanyol enfocant-se en un públic diferent del de Tinder, tot i que totes dues pertanyen a la mateixa empresa, Match Group, que també és propietària de Meetic.
Objectiu: gent d’uns trenta anys a la recerca d’estabilitat
Si bé Tinder compta amb un públic majoritari de 18 a 25 anys, pertanyents a la ‘Generació Z’ (nascuts entre el 1997 i el 2012), Hinge va contra els seus antecessors: els mil·lennistes (nascuts entre el 1981 i el 1996); usuaris que ronden la trentena i que estan a la recerca de cites «més autèntiques i significatives».
Notícies relacionadesHinge s’anuncia amb la promesa que acabarà sent «esborrada», cosa que significa que aspira que els seus usuaris passin menys temps acumulant «m’agrades» i més temps en cites que puguin conduir a relacions duradores. La plataforma permet als usuaris personalitzar els seus perfils amb preguntes divertides, enquestes, i presentacions de vídeo i àudio per facilitar converses més fluides. A més, Hinge permet deixar les coses clares des d’un primer moment, ja que els usuaris poden refinar la recerca segons les intencions i expectatives de cada un, cosa que inclou qüestions com els plans familiars de futur dels usuaris.
Així mateix, un aspecte cridaner de l’aplicació és que, quan un usuari indica que ha quedat amb un altre, se li envia una espècie d’enquesta de satisfacció de la cita per «millorar la seva experiència i optimitzar la creació d’aparellaments futurs». I és que, segons informen des de la mateixa ‘app’, dins de l’equip de Hinge hi ha «diversos experts, des d’investigadors amb doctorat i científics del comportament fins a especialistes en dades amb un enfocament específic en l’amor i les relacions», que «analitzen què fa que la connexió sigui exitosa i què condueix a una segona cita» per aconseguir aparellar els usuaris «amb la màxima precisió possible».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apunts polítics de la setmana Illa busca pis per a 4 anys i sense banderes
- SUCCESSOS Un tribunal ordena investigar la mort d’una nena en una piscina privada
- Anàlisi El cas de la parella d’Ayuso
- Falta de servei 5.000 veïns de BCN han estat tres mesos sense rebre cartes de Correus
- Els Boixos Nois, la cara catalana del fenomen ultra
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Un fenòmen invisibilitzat L'impacte emocional dels processos migratoriis: entre el dol i la resiliència
- Toni Bou: "Em preocupa què faré quan em retiri per ser tan feliç com ara"
- L’ÚLTIMA GRAN CARRERA DE LA TEMPORADA Pogacar culmina a la Llombardia un any històric en el ciclisme
- Lliga F Regnar i renéixer: torna un derbi "descompensat"