Estudi d’Ecologistes en Acció
Aquests són els 11 vols curts que es podrien eliminar per reduir emissions a Espanya
Un avió surt de la T-4 de Barajas. /
Cada vegada són més les veus que proposen prohibir els vols de curta durada que es puguin substituir per trajectes amb tren. Segons apunta un nou estudi elaborat per la plataforma Ecologistes en Acció, eliminant 11 rutes aèries, es podrien estalviar entre un 30% i un 40% les emissions dels vols domèstics peninsulars i prop d’un 10% les emissions del conjunt del transport aeri a Espanya. En total, es calcula que aquesta mesura permetria estalviar més de 300.000 tones anuals de diòxid de carboni.
¿Però quines són les rutes potencialment eliminables a Espanya? L’anàlisi, publicat aquest mateix dimecres, assenyala trajectes com, per exemple, els que connecten Madrid amb ciutats com Barcelona, Alacant, Màlaga, Pamplona, Santiago de Compostel·la i València, així com les connexions àrees entre Barcelona i València. S’estima que, en total, aquestes rutes són utilitzades per gairebé sis milions de passatgers anuals, l’equivalent a un 34,8% dels viatgers peninsulars.
Segons assenyala l’estudi d’Ecologistes en Acció, aquestes són les rutes amb avió que actualment compten amb almenys quatre freqüències diàries per cada sentit i que podrien substituir-se per viatges amb tren de menys de quatre hores:
Alacant-Madrid / Madrid-Alacant
AlacantMadrid
Barcelona-Madrid / Madrid-Barcelona
BarcelonaMadrid
Barcelona-València / València-Barcelona
Barcelona-València
Madrid-Màlaga / Màlaga-Madrid
Madrid-Màlaga
Madrid-Pamplona / Pamplona-Madrid
Madrid-Pamplona
Madrid-Santiago de Compostel·la / Santiago de Compostel·la-Madrid
Madrid-Santiago de Compostel·la
Madrid-Sevilla / Sevilla-Madrid
Madrid-Sevilla
Madrid-València / València-Madrid
Madrid-València
L’informe també assenyala tres rutes aèries més amb menys de quatre freqüències diàries per sentit i que podrien canviar-se per un viatge amb tren:
La Corunya-Madrid / Madrid-la Corunya
La Corunya-Madrid
Granada-Madrid / Madrid-Granada
Granada-Madrid
Logronyo-Madrid / Madrid-Logronyo
Logronyo-Madrid
Els autors d’aquesta anàlisi assenyalen que en totes les rutes identificades el temps total de viatge amb tren és inferior al necessari per cobrir els mateixos trajectes en transport aeri. En general, de fet, es tracta de trajectes que amb tren demoren un màxim de quatre hores i que en la majoria de casos tenen molta més freqüència que les rutes aèries. En el cas dels viatges entre Barcelona i Madrid, per exemple, es calcula que hi ha més de 40 trajectes diaris amb tren que demoren prop de 2,5 hores enfront menys de 10 rutes aèries que tarden 1,5 hores però que, per contra, requereixen desplaçar-se fins als aeroports (amb tota la inversió de temps que això comporta).
- "Trucar a la Urbana és inútil"
- Carnet de conduir La DGT avisa: s’acosten canvis per als més grans de 65 anys
- ‘El corredor del fuet’ (4) L’escola antisegregació, al límit a Manlleu i Torelló
- BARCELONEJANT El Rei es relaxa i Colau se’n va
- Mobilitat a BCN Horta rebutja que la seva superilla sigui una ‘drecera’ a la Ronda de Dalt
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Policia Nacional El gest que et pot evitar algun ensurt quan vagis al caixer
- Nova oferta informativa Tarragona se suma a les cròniques locals d’EL PERIÓDICO
- Víctimes Gisèle i la gent normal
- El caiman del Besòs Paradoxes animals