Balanç de la campanya 2023
Els incendis han cremat 1.521 hectàrees a Catalunya, un 78% menys que l’any passat
Més del 50% dels focs s’han declarat fora dels mesos d’estiu
Catalunya continua esperant el gran incendi forestal i prepara plans d’extinció
Les urbanitzacions, el taló d’Aquil·les dels incendis: «La gent ha de ser conscient d’on viu»

Des de l’1 de gener fins al 15 de setembre han cremat a Catalunya 1.521 hectàrees per incendis forestals, un 78% menys que el 2022. D’aquestes, 883 han sigut fora de l’època estival. Un fet que ha destacat el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, aquest divendres en el balanç de la campanya forestal 2023 i que li ha valgut per afirmar que «la campanya d’estiu no existeix, és la campanya permanent». Per això, ha remarcat que cal estar «atent» tot l’any. «El canvi climàtic ens obliga a mantenir-nos sempre alerta, perquè els incendis no es limiten només als mesos d’estiu. No podem baixar la guàrdia, i no ho farem», ha insistit Elena.
Un 75% dels incendis han sigut per intervenció humana
Elena ha qualificat les xifres del 2023 com a «molt positives», ja que l’any anterior es van cremar 6.800 hectàrees. També ha destacat que s’han registrat menys incendis, un total de 521, quan el 2022 se’n van notificar 600.
Aquest any, un 25% dels incendis han sigut per causes naturals i el 75%, per intervenció humana, mentre que en els últims anys el percentatge dels incendis per causes humanes era del 90%. En aquest sentit, el conseller ha assenyalat que aquest descens és «un bon indicatiu, ja que cada vegada hi ha més conscienciació ciutadana i s’ha de continuar sense baixar la guàrdia».
El titular d’Interior també ha remarcat que s’han duplicat els focs de menys d’una hectàrea. «Això significa que s’actua més ràpid i amb més eficàcia», ha celebrat.
Per tot això, ha afirmat que s’ha superat «un altre cop amb èxit una campanya forestal molt difícil» i ha recordat que el tret de sortida del període contra els incendis forestals es va fer a l’abril, en un context «de molta calor, molta sequera i vent».
L’incendi forestal «més important» d’aquesta temporada ha sigut el registrat a Portbou (Girona), que va començar el 4 d’agost i va afectar 531 hectàrees a causa de la tramuntana que va impossibilitar que treballessin mitjans aeris durant les primeres 24 hores.
Notícies relacionadesEl conseller ha reiterat el seu compromís de destinar més recursos i mitjans, fent anualment convocatòries per als Agents Rurals i els Bombers de la Generalitat, i també d’augmentar el pressupost d’aquestes direccions generals «en més de 30 milions d’euros».
Aquesta campanya, de l’1 de juny al 30 de setembre, va començar 15 dies abans de l’habitual i ha acabat 15 dies després pel context de canvi climàtic.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE