Mobilitat

Més eficient i sostenible: el Govern reinventa la xarxa interurbana d’autobusos de cara al 2028

Set professionals dissenyaran la nova xarxa, les actuals concessions de la qual es van adjudicar en les dècades del 1960 i 1980

Més eficient i sostenible: el Govern reinventa la xarxa interurbana d’autobusos de cara al 2028

Ricard Cugat

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Departament de Territori ha posat en marxa un programa per a «la definició i posada en servei d’un nou sistema de transport públic interurbà de viatgers per carretera» a partir del 2028, quan finalitzen la «pràctica totalitat» de concessions atorgades per a aquesta activitat.

Amb aquesta finalitat, ha obert la convocatòria pública per incorporar set professionals per executar un programa que planifiqui la nova xarxa, les actuals concessions de la qual es van adjudicar en les dècades del 1960 i 1980 a partir d’«unes necessitats de mobilitat i una configuració que no s’adapten a la realitat» actual.

«Sistema eficient i sostenible»

«Per tant, cal fer els treballs de revisió del sistema de transport públic per carretera a Catalunya, de manera que el 2028 es disposi d’una nova configuració de serveis que respongui a les necessitats de mobilitat actuals i futures i ajudi a formar el model de mobilitat que permeti donar una resposta adequada al conjunt de demandes de mobilitat existents amb un sistema eficient i sostenible», afegeix l’Executiu en la convocatòria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC).

L’objectiu és que la nova xarxa s’adapti a les necessitats del territori de manera «coordinada» amb el tren i la demanda a les zones de baixa densitat de població. També s’hauran de determinar les característiques dels vehicles, el nou marc de relació amb les empreses operadores i els requisits de qualitat i prestació del servei.

849 línies

Notícies relacionades

L’actual xarxa de transport d’autobusos entre diferents localitats inclou 849 línies, 1.483 vehicles en servei i 18.151 quilòmetres.

El 2019, abans de la pandèmia, aquest model de transport públic va ser utilitzat per 70,6 milions de passatgers, una xifra que el departament calcula que pràcticament ja s’ha recuperat.