Prova per obtenir el DNI espanyol
¿T’atreveixes a fer aquest test? 25 preguntes (algunes d’enrevessades) per aconseguir la nacionalitat espanyola
Per superar l’examen CCSE s’han de contestar correctament almenys 15 de les qüestions

L’any passat un total de 129.296 persones es van inscriure en la prova de coneixements constitucionals i socioculturals d’Espanya (CCSE), un dels dos exàmens que juntament amb el DELE A2 de domini del castellà han de fer i superar els estrangers que opten a la nacionalitat espanyola per raons de residència. Es tracta de 25 preguntes tipus test de les quals cal respondre correctament un mínim de 15 per aconseguir l’aprovat.
El 2022, només 3.654 persones van suspendre l’examen del CCSE i, no obstant, no es pot dir que sigui un tràmit fàcil, malgrat el 97% d’aprovats.
Després de la moció de censura que va portar Pedro Sánchez a la Moncloa el 2018, aquests precedents podrien fer esperar una modificació en el procediment per residència per aconseguir un DNI, però enfilada la recta final de la legislatura continua sense haver-hi novetats en aquest sentit.
Procedència i lloc d’examen
Com a regla general, a la nacionalitat per residència només hi poden aspirar els estrangers que hagin viscut a Espanya de manera legal i ininterrompudament durant 10 anys. Els nascuts a Portugal, les Filipines, Andorra, a qualsevol país llatinoamericà o a Guinea Equatorial poden fer-ho transcorreguts dos anys, mentre que als refugiats se’ls requereix un període mínim de 5 anys a Espanya.
Entre l’any 2015, que va ser quan es va instaurar aquest examen, i fins a final de gener d’aquest 2023, un total de 636.906 persones han pagat les taxes corresponents al CCSE, tot i que no totes s’han acabat presentant a l’examen.
Per país de procedència, els nascuts a Veneçuela (71.675), el Marroc (65.164) i Colòmbia (63.157) són amb diferència els que més s’han enfrontat a la prova. D’altra banda, Madrid (139.219) i Barcelona (136.494) són les ciutats on més candidats s’han examinat.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida