Tornada al col·le a Catalunya
Tornada al col·le a Catalunya L’FP de grau mitjà guanya 3.271 alumnes i el batxillerat perd en 1.656
Els alumnes d’FP bàsica –al que es pot accedir sense el títol d’ESO– gairebé es doblen i passen de 984 a 1.710
Catalunya comença el curs aquest dimecres amb 20.000 alumnes menys

A1-165803250.jpg /
A dos dies de l’inici del curs escolar a primària i secundària obligatòria i a una setmana de la tornada a les aules a la resta d’etapes educatives, el Departament d’Educació ha fet pública aquest dilluns la previsió d’alumnat per al curs, amb un total d’1.605.243 alumnes matriculats, 8.440 alumnes menys que el curs passat. La baixada més significativa està en l’etapa d’educació infantil i primària, que perd 20.000 alumnes.
En el marc d’aquesta pèrdua generalitzada, hi ha uns estudis que no només no perden estudiants, sinó que els guanyen: la Formació Professional (FP). Els alumnes d’FP bàsica –al que poden accedir els alumnes amb 15 anys complerts sense el títol d’ESO– passen aquest curs de 984 a 1.710, pràcticament el doble. També guanya alumnes l’FP de grau mitjà, a la qual accedeixes directament amb el títol de l’ESO, que guanyen 3.271 alumnes (de 73.909 el curs passat a 77.180 aquest curs).
En el conjunt de l’FP, l’increment és de 8.293 alumnes (de 143.747 el curs passat a 152.040 aquest curs).
En paral·lel a aquest increment perden pes els estudis de batxillerat. En total, la previsió d’alumnes per a aquest curs és de 1.656 alumnes menys que el curs passat (de 99.931 a 98.275).
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»