Calor extrema
Temperatures de rècord: Barcelona registra el seu sostre anual i la mínima més elevada dels últims 100 anys

Ja és el dia més càlid de l’any a Barcelona. Els 36,6º registrats aquest matí per l’Observatori Fabra superen els registres d’ahir, tot i que encara queda dia per davant. A la resta de la ciutat ja hi ha màximes d’entre 33º i 35º. D’aquest episodi per altes temperatures, no només destaquen les màximes sinó també les mínimes, que són de rècord.
A l’Observatori Fabra de Barcelona s’han arribat als 27,9º de temperatura mínima al llarg del dia d’ahir. Això és el registre més elevat des del 8 d’agost de 1923, és a dir, més de 100 anys enrere.
L’onada de calor acaba de començar i la Generalitat ja ha advertit que a Catalunya pot durar almenys fins divendres. En el que portem de l’estiu, hi ha hagut diversos episodis de calor extrema, però no s’han arribat a catalogar com onades de calor ja que no s’han mantingut en el temps.
Notícies relacionadesEn aquests dies no està previst superar els rècords de temperatura arribats en anteriors pics de calor d’aquest estiu. No obstant, les altes temperatures es mantindran de manera constant al llarg de tota la setmana.
Fins al moment s’han arribat als 39,8º a Aldover, als 39,5º a Vinebre, Espolla i el Montmell, als 39,4º a Orís, als 39,4º a Santa Coloma de Farners i als 39,1º a Benissanet. La calor està afectant el litoral, el nord, les comarques de Lleida i les del sud de Catalunya. Les zones on no s’estan registrant temperatures tan altes són les comarques pirinenques.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032