Perills de la muntanya
Estiu rècord de rescats a la muntanya: els Bombers demanen prudència
Recomanen planificar la ruta, consultar el temps i, sobretot, «saber renunciar-hi»
El mal temps dificulta la recerca de l’excursionista desaparegut a la Vall de Boí
Els bombers voluntaris de Girona deixen d’estar «disponibles» amb alerta màxima per risc d’incendi
Prop de 600 incendis forestals del 2022 van ser provocats, segons Interior
zentauroepp54526505 soc bombers200817085838
Els Bombers de la Generalitat han hagut de rescatar 406 excursionistes des del principi d’estiu, 54 més que l’any passat. Aquesta xifra suposa un rècord històric i augmenta el nombre total de serveis d’aquest any fins a 1.243, un 25% més que en el mateix període del 2022. Els Bombers atribueixen aquest increment al fet que cada vegada més gent surt a disfrutar de la natura i reclamen prudència per reduir riscos.
La Generalitat recomana que es planifiqui la ruta al detall, es consulti la meteorologia i, el més important, «se sàpiga renunciar-hi» quan les condicions o la preparació no són les idònies. «Afrontar la renúncia de manera positiva quan les condicions no són les millors és sinònim de victòria a la muntanya», assegura Oriol Vilalta, cap del Grup d’Actuacions Especials, la unitat dels Bombers especialitzada en salvaments i rescats al medi natural i en llocs de difícil accés.
Continua el dispositiu a Boí
Fa dos dies que els Bombers treballen en la recerca d’un excursionista desaparegut a la Vall de Boí (Alta Ribagorça), que es dirigia al cim de la Punta Alta de Comalesbienes, però no va arribar on l’esperaven a dormir. La recerca s’ha reprès avui, amb la participació dels Mossos d’Esquadra, el Sistema d’Emergències Mèdiques i els Pompièrs d’Aran.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
