Expedició tràgica

Revelada la macabra xerrada preparatòria d’Oceangate sobre la possibilitat d’implosió del submarí Titan

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

A poc a poc es van coneixent més detalls sobre el tràgic desenllaç del submarí Titan en el seu descens per veure les restes del Titanic a les profunditats de l’Atlàntic. I ara s’ha donat a conèixer la xerrada preparatòria de l’expedició davant el risc que la nau implosionés. 

Una conversa revelada per ‘The New York Times’ després de parlar amb Bill Price, que va viatjar a bord del Titan en una de les missions prèvies a la del fatal accident de fa poques setmanes. 

Notícies relacionades

Segons detalla Price, els responsables d’OceanGate informaven del risc d’una implosió i dels seus efectes il·lustrant-lo amb l’exemple d’una llauna de refresc esclafada per una maça. També van establir una de comparativa de la pressió que patiria el submergible amb un altre exemple d’impacte: el d’un elefant sobre un peu amb 100 elefants més a sobre.

Malgrat que la primera immersió prevista per a Price es va suspendre, la segona sí que va poder portar-se a terme. «Vam experimentar alguns dels pitjors escenaris i ho vam superar. El meu pensament va ser: ‘podem fer-ho’, va explicar Price a ‘The New York Times’.

Temes:

Accident