Meteorologia
L’Aemet ho confirma per a dijous: canvi radical del temps en aquesta zona d’Espanya
Les altes temperatures activaran aquest dimarts els avisos a 20 províncies

Les altes temperatures activaran aquest dimarts, 1 d’agost, els avisos a 20 províncies de nou comunitats autònomes de la Península i les Canàries, que també estaran en alerta per fenòmens costaners, segons el pronòstic de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
Les altes temperatures, que arribaran fins als 42 ºC, posaran en risc important (taronja) Màlaga i Múrcia, i en risc (groc) Còrdova, Huelva, Jaén, Sevilla, Àvila, Albacete, Conca, Toledo, Barcelona, Lleida, Tarragona, Badajoz, Càceres, Madrid, Alacant, València i les illes de Tenerife, Gran Canària i Fuerteventura.
A l’arxipèlag canari, Gran Canària, La Palma, La Gomera, El Hierro i Tenerife també estaran en alerta groga per fenòmens costaners.
PRECIPITACIONS A GALÍCIA
En gran part del país predominarà el cel poc ennuvolat o serè, si bé s’espera que un front atlàntic afecti Galícia i deixi el cel ennuvolat, amb precipitacions a la seva meitat oest, sense descartar-les a la resta.
A més, al llarg del dia la nuvolositat s’estendrà a la resta de l’àrea cantàbrica, amb cel ennuvolat a zones litorals i intervals de núvols a l’interior, sense descartar pluges disperses al Cantàbric oriental i al nord del Pirineu.
Setmana de contrastos quant a les temperatures: els primers dies seran molt càlids, sobretot a l’est peninsular i a les Balears. L’índex EFI mostra valors inusualment alts en algunes zones entre dilluns i dimecres. (1/2) pic.twitter.com/mgdqESRQ9P
— Aemet (@AEMET_Esp) July 30, 2023
No obstant, a partir de dijous, les temperatures canviaran bruscament i caldrà treure fins i tot els abrics. Una massa d’aire fred deixarà temperatures inusualment baixes per al mes d’agost, segons adverteix l’Aemet. Així, al nord i est peninsular, les zones d’Astúries, Cantàbria, el País Basc, Navarra, La Rioja, Aragó i la part oest de Catalunya tindran valors diürns d’uns 5 ºC i 10 ºC per sota del que és habitual.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»
- Badalona alerta del perill de saltar des del pont del Petroli
- El Port Olímpic recupera més de 100 espècies marines en un any
- Lewandowski, quarti últim capítol
- Flick-Lamine, Pep-Messi...