Efectes de les altes temperatures
Estiu rècord d’escarabats: la demanda per exterminar-les creix un 40%
Els telèfons no paren de sonar a les oficines de les empreses dedicades al control de plagues. És una cosa que els passa durant cada estiu. Però aquesta vegada, les peticions han augmentat més que mai i els correus electrònics demanant informació els estan arribant des de principis d’any. Anticimex, una d’aquestes companyies que treballa per tot Espanya, ha fet gairebé un 40% més d’actuacions des d’inici del 2023, segons dades facilitades a EL PERIÓDICO.
¿Però tot són problemes? No. Resulta que els escarabats, la plaga que més creix a Espanya, tenen una funció biològica important. «Són un element clau al medi natural i en realitat també fan una feina útil a les clavegueres urbanes, on reciclen nutrients. Bàsicament s’ho mengen tot», concreta Pradera.
El problema arriba quan aquests ‘voltors de les clavegueres’ campen al seu aire pel carrer, entren a les cases o es passegen per les cuines dels restaurants. «És llavors quan s’ha de combatre la població per reduir-la i portar-la a un llindar tolerable».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE