Successos
Detinguda la dona que es va fer passar per doctora a l’Hospital del Berga i el grup Dexeus
Els Mossos d’Esquadra van detenir aquest dilluns a la nit la dona de 30 anys que es va fer passar per metge a l’Hospital de Berga, tal com va avançar el diari ‘Regió 7’. La falsa sanitària, que va ser arrestada a Vic, està acusada de quatre delictes per intrusisme professional, falsificació de document públic i usurpació d’estat civil. La investigació va confirmar que també havia treballat a l’Hospital Universitari Dexeus de Barcelona i en una clínica de Girona.
Dijous passat la gerent de l’Hospital de Berga va denunciar als Mossos que des del desembre del 2022 tenien una metge en el servei d’urgències que no disposava de la titulació requerida. Una empresa de serveis sanitaris, on la presumpta metge havia buscat feina, va alertar l’hospital del Berguedà de la possible falsedat. Segons la base de dades del Col·legi de Metges de Barcelona, utilitzava el número de col·legiat d’un altre doctor.
Engany
Notícies relacionadesEn una primera fase de la investigació els Mossos van corroborar, a través del Ministeri d’Universitats, que la dona no disposava de cap títol universitari a Espanya, ni cap títol extern homologat per l’Estat.
Quan els responsables de personal de l’Hospital de Berga li van requerir la documentació, només va mostrar una captura de pantalla amb un número de col·legiada i dues fotografies vestida de metge. Tot seguit, li van comunicar que el 20 de desembre podia incorporar-se com a doctora del servei d’urgències de l’hospital i que quan pogués aportés tota la documentació físicament.
- Gabinet socialista Multimèdia | Tots els ministres de Pedro Sánchez (de tots els seus governs)
- El sensellarisme, en el focus Sabater i Albiol s’enganxen en una polèmica sobre la xifra de persones sense sostre mortes aquest 2026 als carrers de Badalona
- Guerra a l'Orient Mitjà L'Iran es mostra "receptiu davant qualsevol sol·licitud" procedent d'Espanya sobre l'estret d'Ormuz
- Ortografia francesa França canvia les normes: permetrà inscriure noms catalans amb accents com Martí, Núria o Mònica
- Bulos Les mentides del cas Noelia: de la violació per part d’estrangers en un centre de menors a la manca de tractament psiquiàtric
