Educació
Nadal: «Els excel·lents de batxillerat a Catalunya estan menys inflats que a Espanya»

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, ha afirmat aquest dijous que les notes d’excel·lent de batxillerat a Catalunya «no s’han inflat tant» com «en el conjunt d’Espanya» tot i que, ha admès, és una qüestió «que s’ha d’analitzar».
En una entrevista amb Gemma Nierga a l’espai ‘Cafè d’idees’ (RTVE), Nadal ha reconegut, coincidint amb la publicació dels resultats de les proves d’accés a la universitat de Catalunya, que les notes de tall per accedir als estudis desitjats «són molt altes», tot i que no ha pogut precisar el percentatge d’alumnes que «hauran de buscar un pla b».
Tarifes universitàries
Tarifes universitàriesNadal ha afirmat també que «la meitat dels alumnes tenen beques d’equitat i no paguen les tarifes», alhora que reconeix que és «partidari de la gratuïtat total» per estudiar a la universitat. Considera que «cada vegada menys» alumnes deixen d’estudiar a la universitat per motius econòmics i ha afirmat que el decret de rebaixa de preus ratificat aquest dimarts al Govern «satisfà algunes expectatives i no d’altres».
A causa d’aquest decret, les universitats públiques deixaran d’ingressar 93,2 milions d’euros, per la qual cosa des de la conselleria, diu Nadal: «Ho compensem amb 94 milions d’euros». «La gratuïtat ha de tenir una compensació pressupostària» ha explicat Joaquim Nadal.
Futur de les universitats
Futur de les universitatsEn la seva defensa del sistema universitari ha dit que les seves prestacions docents i d’investigació «són altes» però que el sistema universitari mundial «s’ha de repensar». Les universitats «han de pensar en el seu futur», cosa que «no s’està fent prou».
Notícies relacionadesEl conseller ha propugnat la necessitat de «buscar l’equilibri entre docència i investigació» i que «la primera no sigui subsidiària de la segona». Arran d’això, el titular d’universitats ha remarcat que «els millors investigadors han d’estar en contacte amb els estudiants».
En aquest exercici d’autocrítica, també ha reconegut que «l’existència real de professors abusadors o de professores abusadores» ha tacat «la reputació de les universitats» i ha convingut que hi pot haver més casos dels comptabilitzats actualment.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»