AEMPS
L’Agència del Medicament retira del mercat un cosmètic per la presència d’un bacteri
L’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) ha cessat aquest dimecres la comercialització de diversos lots del maquillatge corrector Essence Camouflage+ Matt per la presència d’un bacteri que pot representar riscos per a persones amb problemes de salut o amb el sistema immunològic debilitat.
En una nota de presa, l’AEMPS ha informat de la retirada dels lots afectats (ODBCB, ODBCA i OCBCA) per la contaminació del microorganisme ‘Pseudomonas aeruginosa’, i ha demanat als usuaris que si tenen alguna unitat d’aquests lots es dirigeixin a l’establiment on el van adquirir per a la seva devolució.
L’empresa responsable de la fabricació –Cosnova GmbH, ubicada a Alemanya– ha publicat una nota en la seva pàgina web per informar els usuaris que deixin d’utilitzar aquest producte, el destrueixin o el tornin al comerç.
Notícies relacionadesLa distribuïdora a Espanya (Future Cosmetics. SL) ha comunicat a l’AEMPS l’inici de la retirada de totes les unitats posades al mercat dels lots afectats.
Per la seva banda, l’Agència del Medicament ha informat sobre aquestes mesures les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes, per a la seva difusió i les actuacions oportunes.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Quan un sistema emmalalteix, també emmalalteix la confiança
- Expedient obert Investiguen una escola d'educació especial de Blanes per presumptes maltractaments a alumnes amb autisme
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- MOVIMENTS AL PP Feijóo reivindica Mazón com a víctima d’una «caça de bruixes» que li ha donat «una lliçó» a Sánchez i demana a Vox que «faciliti» el substitut
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
