AEMPS
L’Agència del Medicament retira del mercat un cosmètic per la presència d’un bacteri

L’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris (AEMPS) ha cessat aquest dimecres la comercialització de diversos lots del maquillatge corrector Essence Camouflage+ Matt per la presència d’un bacteri que pot representar riscos per a persones amb problemes de salut o amb el sistema immunològic debilitat.
En una nota de presa, l’AEMPS ha informat de la retirada dels lots afectats (ODBCB, ODBCA i OCBCA) per la contaminació del microorganisme ‘Pseudomonas aeruginosa’, i ha demanat als usuaris que si tenen alguna unitat d’aquests lots es dirigeixin a l’establiment on el van adquirir per a la seva devolució.
L’empresa responsable de la fabricació –Cosnova GmbH, ubicada a Alemanya– ha publicat una nota en la seva pàgina web per informar els usuaris que deixin d’utilitzar aquest producte, el destrueixin o el tornin al comerç.
Notícies relacionadesLa distribuïdora a Espanya (Future Cosmetics. SL) ha comunicat a l’AEMPS l’inici de la retirada de totes les unitats posades al mercat dels lots afectats.
Per la seva banda, l’Agència del Medicament ha informat sobre aquestes mesures les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes, per a la seva difusió i les actuacions oportunes.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE