Sequera a Catalunya
Els pantans superen el 30%: una millora «insuficient» segons el Govern
La situació de sequera s’està estabilitzant, però la millora encara és insuficient per revertir la situació. Això és el que asseguren des del Govern de la Generalitat. La portaveu de l’Executiu Patrícia Plaja ha remarcat que l’escenari és més positiu que fa setmanes, després de les pluges de maig i des del principi de juny.
En el pitjor moment, els embassaments de les conques internes van baixar fins al 25%. Ara ja estan per sobre del 30% de capacitat i es preveu que continuïn recuperant aigua en els pròxims dies. On més es percep aquesta sensació de recuperació és al pantà de Sau, que avui també se situa al 30%. Quintuplica la quantitat d’aigua que emmagatzemava quan es va iniciar l’operació especial de buidatge.
A l’estiu, es publicarà la convocatòria a què es podran presentar els ajuntaments que ho considerin necessari. Els que incompleixin i no s’hi hagin presentat podran ser multats per la Generalitat.
David Mascort Embassament Medi ambient Sequera Crisi Climàtica Agència Catalana de l'Aigua (ACA) Gestió de l'aigua
- Una ‘Marató’ d’emocions
- El Govern anuncia un abonament de transport únic per 60 euros al mes
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
