L’educació a Catalunya
Educació inicia els tràmits per retirar el concert a les escoles que encara segreguen per sexe
¿Què diu la Lomloe de la separació escolar per sexes?
Suècia paralitza el seu pla de digitalització de les escoles
El departament sol·licita formalment al TSJC que retiri les cautelars que permeten que les escoles Viaró i Camp Joliu continuïn rebent diners públics

Avalat per la resolució del Tribunal Constitucional, que recolza els articles de la llei d’educació Lomloe que prohibeixen el finançament públic de centres educatius que segreguin per sexe, el Departament d’Educació ha iniciat els tràmits per retirar els concerts a les escoles Viaró i Camp Joliu, els dos centres que encara imparteixen una educació diferenciada per gèneres. Així, la conselleria ha sol·licitat formalment al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que retiri les mesures cautelars que permeten que aquestes dues escoles continuïn rebent diners públics, presentant els escrits de revocació redactats pel Gabinet Jurídic de la Generalitat.
A Catalunya, hi havia 11 escoles que segregaven per gènere, però la majoria van accedir a la coeducació davant l’amenaça de perdre el concert després que l’octubre del 2021 el Govern acordés no renovar els concerts a les escoles que separen nens i nenes a les aules. No obstant, dues d’aquestes escoles, Viaró i Camp Joliu, van recórrer al TSJC, que va acordar unes mesures cautelars que a la pràctica van permetre a aquests centres de l’Opus Dei mantenir aquests concerts.
La intenció del departament que dirigeix Josep Gonzàlez-Cambray és, tan aviat com es pronunciï el TSJC, retirar el concert a aquestes dues escoles. «És el nostre deure. No volem escoles en blanc i negre finançades amb els diners de tots», defensava fa uns dies Cambray en un article a EL PERIÓDICO.
El Departament d’Educació preveu que estalviarà 36 milions d’euros cada curs escolar amb la retirada dels concerts econòmics a les escoles de l’Opus Dei.
Educació Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ( TSJC ) Sexe Educació a Catalunya Col·legi Concerts Igualtat Opus Dei
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán