Sequera
El canal d’Urgell realitzarà al juny el primer reg de supervivència dels fruiters
El segon torn es realitzarà en funció de les aportacions del riu Segre i la climatologia de les pròximes setmanes
Fer caure la fruita i deixar que es podreixi: l’única sortida per salvar els fruiters a l’Urgell
El 50% de les conques de l’Ebre estaran en emergència a finals de maig

El ple de la junta de govern de la Comunitat General de Regants dels Canals d’Urgell ha acordat realitzar el primer reg de supervivència dels arbres fruiters durant el mes de juny.
La reunió, celebrada aquest dijous a Mollerussa, considera que amb les reserves actuals als embassaments d’Oliana i Rialb –que sumen 69.011 hectòmetres cúbics, el 14,14% de la seva capacitat–, es pot garantir la distribució d’un torn de reg en els arbres a l’estiu.
Així mateix, els regants esperen anunciar un segon torn de reg de cara a mig estiu, que dependrà de les aportacions del riu Segre i la climatologia de les pròximes setmanes. Des d’Afrucat han remarcat aquest dijous que els arbres necessiten entre tres i quatre regs per poder sobreviure.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees