Sequera
El canal d’Urgell realitzarà al juny el primer reg de supervivència dels fruiters
El segon torn es realitzarà en funció de les aportacions del riu Segre i la climatologia de les pròximes setmanes
Fer caure la fruita i deixar que es podreixi: l’única sortida per salvar els fruiters a l’Urgell
El 50% de les conques de l’Ebre estaran en emergència a finals de maig

El ple de la junta de govern de la Comunitat General de Regants dels Canals d’Urgell ha acordat realitzar el primer reg de supervivència dels arbres fruiters durant el mes de juny.
La reunió, celebrada aquest dijous a Mollerussa, considera que amb les reserves actuals als embassaments d’Oliana i Rialb –que sumen 69.011 hectòmetres cúbics, el 14,14% de la seva capacitat–, es pot garantir la distribució d’un torn de reg en els arbres a l’estiu.
Així mateix, els regants esperen anunciar un segon torn de reg de cara a mig estiu, que dependrà de les aportacions del riu Segre i la climatologia de les pròximes setmanes. Des d’Afrucat han remarcat aquest dijous que els arbres necessiten entre tres i quatre regs per poder sobreviure.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables