Caos organitzatiu
La Generalitat obrirà una bústia per recopilar totes les irregularitats de les oposicions
La consellera de la presidència, Laura Vilagrà, es reuneix d’urgència amb els tres principals sindicats de la funció pública
La Generalitat demana disculpes i no descarta repetir els exàmens de les oposicions: «Hi ha incidències molt greus»
«Un zero en organització»: caos en les oposicions de la Generalitat

A1-173856735.jpg /
La Generalitat crearà una bústia amb un formulari perquè tots els aspirants a les oposicions de dissabte els facin arribar les irregularitats que van patir. Ho confirmen a aquest diari els tres sindicats majoritaris de la taula de funció pública que aquest diumenge s’han reunit d’urgència amb la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, i amb tot el seu equip. La bústia s’ha de crear de forma «imminent», expliquen els sindicats, perquè la Generalitat pugui decidir si cal repetir alguna de les proves.
Els opositors que s’hagin sentit perjudicats durant les proves que es van realitzar dissabte podran enviar a la Generalitat les seves queixes i incidències a través d’un formulari. És la forma que han trobat el Govern i els sindicats majoritaris de la Generalitat per saber exactament què va passar amb les proves de les oposicions. Els aspirants parlaven d’una enorme falta organitzativa i greus incidències: més de sis hores de retard, classes a vessar i falta de fulls de resposta. Ahir la Generalitat va reconèixer «greus incidències», però no coneixia l’abast de la tragèdia. Avui a les deu del matí l’empresa Cegos encara no havia facilitat al Govern dades clau per entendre el que va passar. Per exemple, es desconeix el nombre d’incidències ateses i el nombre d’empleats que treballaven per garantir el normal funcionament dels exàmens.
«La Generalitat vol contrastar el que els digui l’empresa amb el que expliquen les persones opositores», explica Assumpta Barbens, representant del sindicat IAC-CATAC. «A partir d’allà analitzaran quins opositors es troben en situació d’inseguretat jurídica i si s’han vulnerat els principis d’igualtat, capacitat i mèrits», explica Barbens. Una afirmació que confirmen els representants de Comissions Obreres i d’UGT presents en la reunió.
Les dades haurien d’estar a punt per a dimecres vinent, 3 de maig, quan s’han tornat a citar els sindicats amb el Govern. I la decisió de si cal repetir les proves s’hauria de prendre el dilluns 8 de maig. És possible que només se’n repeteixin algunes, no totes, en funció de les incidències detectades. «La solució s’ha de prendre de manera urgent, no podem esperar», demana Manel Pulido, representant de Comissions Obreres. Ahir es van realitzar 72 proves diferents.
Els sindicats no opinen sobre si caldria repetir les proves. «El que volem és la seguretat jurídica de tots els participants», demana Iolanda Adroher, de l’UGT. El Govern ja no descarta res. Una de les incidències més greus que s’ha repassat en aquesta reunió és que, en alguns casos, els aspirants van haver d’escriure el seu nom a l’examen, una cosa totalment prohibida en unes oposicions per evitar favoritismes. Una altra és l’ús del mòbil durant les proves.
El que tenen clar tots els sindicats és que el que va passar dissabte va ser un «desastre». «No es pot externalitzar a una empresa un procés tan important com aquest», es queixa Pulido.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"