Avenç meteorològic
Els meteoròlegs responen als dies clau de Setmana Santa: «¿Plourà una mica?»

Estem enfilant el tram final de la Setmana Santa, aquell en el qual més persones disfrutaran d’un període de descans i l’expectació sobre les perspectives meteorològiques va en augment.
De moment, malgrat que les temperatures han descendit des que va començar l’abril, continuen sent valors per sobre dels registres habituals, i així es preveu per a tot aquest mes. Les precipitacions, per contra, sembla que estaran una mica per sota de la mitjana en la part occidental. No així a l’est peninsular, on podrien estar lleugerament per sobre.
Tornant al pronòstic de Setmana Santa, en les últimes hores una DANA (depressió atmosfèrica aïllada en nivells alts) està ocasionant xàfecs i temps inestable a les Illes Canàries, si bé es preveu que el sol torni a lluir a l’arxipèlag a partir d’aquest dijous.
Temps anticiclònic
A la Península, el temps continuarà anticiclònic aquest dimecres i dijous, amb l’excepció d’alguns núvols mitjans i alts que progressaran d’oest a est. Poden aparèixer núvols d’evolució al Pirineu i la nuvolositat pot anar a més al nord de la Península i la zona de l’Estret.
Les temperatures diürnes baixaran en el terç nord i pujaran a l’interior peninsular, est d’Andalusia i part de les Canàries. Les mínimes pujaran a tota la meitat nord, tot i que es mantindran les gelades en àrees de muntanya.
Notícies relacionadesPer al Divendres Sant no s’esperen precipitacions a cap part del país, més enllà d’una mica de nuvolositat al nord peninsular en horari vespertí.
De cara a dissabte i diumenge, la previsió és d’estabilitat: sense precipitacions, en general, i amb un ascens de les temperatures mínimes, a partir de dissabte sobretot en zones de l’interior.
Setmana Santa Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Viral Paga 1.360 euros per aparcar dos mesos a La Maquinista de Barcelona: "Costa més que el cotxe"
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- EL CONTROVERTIT ‘PARTNER’ DEL FC BARCELONA El soci moldau, al descobert
- El Consell «sabia perfectament» que el Poio s’havia desbordat 3 hores abans de l’SMS
- Meteorologia Les pluges deixen registres de fins a 50 litres a Catalunya
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent ¿Com superar l'astènia primaveral?
- Via fa qui no s’atura
- SÈRIE DE TELEVISIÓ Una advocada amb TOC
- Ciclisme Ayuso busca la Volta del canvi