Salut
El 8,8% dels adolescents catalans diuen que tenen ganes de morir-se
Al voltant d’un 12% de joves presenten seqüeles mentals com a conseqüència de la pandèmia, segons una macroenquesta d’Educació i Salut feta entre 267.000 joves

El coronavirus ha tingut conseqüències d’impacte en el benestar emocional dels joves, entre els quals un 8,8% manifesten que tenen ganes de morir o d’adormir-se i no despertar-se, segons mostren els resultats d’una enquesta feta en comú per les conselleries de Salut i d’Educació entre 267.000 joves d’entre 10 i 18 anys d’uns 2.000 centres catalans.
El curs passat Salut i Educació van enviar un qüestionari de 27 preguntes per conèixer la situació emocional de l’alumnat des de cinquè de primària fins a batxillerat, el sondeig més gran fet fins ara a Catalunya sobre aquest aspecte entre els adolescents. La majoria de joves van superar la pandèmia amb normalitat, però no tots: un 13% diuen que senten tristesa o ràbia, i un 7% no es poden treure el sentiment de por, segons els resultats de l’informe a què ha tingut accés el 324.cat.
L’entorn
Un 8,6% dels joves revelen que no poden comptar amb ningú del seu entorn si tenen problemes personals, i un 14% afirmen que ni la seva família ni els seus amics mostren interès pel que els passa. Poc més de la meitat afirmen que la relació amb la família s’ha mantingut estable durant la pandèmia, un 27,7% expressen que ha millorat i un 11,8% afirmen que ha empitjorat.
Notícies relacionadesEls amics continuen sent el principal suport emocional per a gairebé tres de cada quatre joves a escoles i instituts (un 73%), si bé un 35,9% també destaquen en aquest aspecte la figura del tutor.
Educació preveu enviar els resultats de l’enquesta a cada un dels centres, a més d’un diagnòstic del seu alumnat, amb l’objectiu que apliquin mesures individualitzades que ajudin a millorar els problemes detectats.
Educació Departament de Salut Salut mental Batxillerat Suïcidi Educació secundària Educació a Catalunya Col·legi Adolescents
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE