Homilia
El Papa respon als atacs del sector conservador: una Església hermètica és una «maledicció»
L’advertència de Francesc arriba després de les crítiques rebudes arran de la mort de Benet XVI

El papa Francesc va advertir aquest diumenge de la «maledicció» que suposaria una Església «de cor estret» tancada a la gent i va cridar a la unitat en la seva homilia de la missa per la IV Jornada de la Paraula de Déu a la basílica de Sant Pere.
«Si la salvació està destinada a tothom, fins i tot als més llunyans i perduts, llavors l’anunci de la Paraula ha de ser la principal urgència de la comunitat eclesial. Que no ens passi professar la fe en un Déu de cor ample i ser una Església de cor estret; això seria, em permeto dir-ho, una maledicció», va advertir Francesc.
El pontífex argentí va defensar que la Paraula de Déu «no està destinada només als justos sinó a tothom» i va emplaçar la seva Església a «obrir-se a les persones».
«Vol arribar als llunyans, vol guarir els malalts, vol salvar els pecadors, vol reunir les ovelles perdudes i aixecar els que tenen el cor cansat i atabalat (...) No oblidem això, la misericòrdia de Déu és per a tothom», va afirmar.
Per això, en aquesta jornada dedicada a la propagació de la fe, va cridar a l’Església a fer-ho en «les situacions de cada dia», sobretot entre els que estan «perduts, se senten oprimits o desanimats».
Les tensions
Francesc també va llançar un missatge d’unitat en un moment que les tensions entre els corrents dins el Vaticà s’han fet més evidents, especialment arran de la mort del papa emèrit Benet XVI, referent del sector més conservador.
El papa argentí, freqüent centre de les crítiques d’aquest ala, va afirmar en la seva homilia que el Concili Vaticà II va mostrar un camí: «Tothom, fins i tot els pastors de l’Església, estem sota l’autoritat de la Paraula de Déu».
Notícies relacionades«No sota els nostres propis gustos, tendències i preferències, sinó sota l’única Paraula de Déu que ens modela, ens converteix i ens demana estar units a l’única Església de Crist», va avisar Francesc.
En aquesta eucaristia solemne el pontífex també va conferir a homes i dones de diversos països del món el ministeri del lector i el catequista, aquest últim entregat, entre d’altres, a la mexicana Olga Carcur.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe