Vaga de mestres
USTEC veu «un pas endavant» en l’última proposta d’Educació, però considera que és insuficient per desconvocar
«Caldria anar més enllà i incloure a l’acord altres aspectes com el pacte d’estabilitat o l’ordre del calendari», assenyala la portaveu del sindicat majoritari
El conseller Josep Gonzàlez-Cambray va insistir aquest dilluns que l’avanç escolar a la primera setmana de setembre no era una qüestió negociable

A1-143522199.jpg /
El sindicat USTEC, el principal en educació a Catalunya, veu l’última proposta del departament en el marc de les negociacions com «un pas endavant», però el considera insuficient per desconvocar la vaga prevista per a la setmana vinent. La portaveu del sindicat, Iolanda Segura, ha dit aquest dimecres que, per desconvocar la vaga del 25 i 26 de gener, caldria anar més enllà i incloure a l’acord «altres aspectes com el pacte d’estabilitat o l’ordre del calendari».
Els sindicats han explicat aquest dimecres que la conselleria els ha fet arribar una nova proposta que s’ha de valorar a la reunió prevista per a aquest dijous. Aquesta incorpora avanços tant als estadis com als professors tècnics d’FP. USTEC va admetre veure «amb bons ulls la proposta», però va afirmar que continuaran «demanant una mica més».
Pacte d’estabilitat
El sindicat vol entrar a negociar altres aspectes «més enllà de l’àmbit pressupostari», com ara el pacte d’estabilitat, l’ordre del calendari educatiu o la reducció de dues hores lectives pels professionals més grans de 55 anys.
Notícies relacionadesQuan li han preguntat sobre la possibilitat de desconvocar la vaga, la portaveu d’USTEC ha obert la porta «si s’arriba a un acord» en aspectes com el pacte d’estabilitat i el calendari educatiu. Tanmateix, ha afegit que estan en un moment de preguntar al col·lectiu què vol fer, si pressionar en l’actual context de pressupostos o no.
Encallats al calendari
La qüestió de l’avanç del curs escolar, la gota que va fer vessar el got i va desencadenar les vagues del curs passat, no és una cessió en la qual el conseller Josep Gonzàlez-Cambray sembli estar disposat a cedir. En una entrevista aquest dilluns a Catalunya Ràdio, el conseller va insistir que l’avanç del curs escolar a la primera setmana de setembre havia arribat per quedar-se i que el que estava estudiant-se era la (polèmica) gestió de les tardes.
Educació Josep González Cambray Mestres i professors Educació a Catalunya Sindicats Col·legi Vagues
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Saps quins beneficis té per al cor menjar almenys un alvocat a la setmana?
- II Fòrum del Mediterrani Salvador Illa: "Reforçar Europa no significa tancar-la"
- Arranquen el 30 de juny Els ajuts del Govern a joves per pagar l'entrada d'un pis tindran un límit de 50.000 euros
- A partir de setembre a 3cat Així seran els nous platós del Telenotícies: adéu al croma i càmeres 360 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?