Estudi
Descobreixen quines variants genètiques alteren l’efecte del fàrmac per al parkinson
La troballa serveix per a futurs tractaments de la malaltia més «personalitzats i precisos»

Un equip espanyol en el qual participa la Universitat Autònoma de Madrid (UAM) ha revelat que els efectes d’un fàrmac contra el parkinson es veuen alterats per variants genètiques, cosa que podria conduir en el futur a blindar tractaments «personalitzats i precisos».
El treball, publicat a la revista Pharmaceutics, ha demostrat que tres polimorfismes genètics localitzats en transportadors de fàrmacs alteren l’absorció i l’efecte de la medicina rasagilina (que forma part de l’arsenal terapèutic disponible per al tractament de malalts de parkinson), cosa que podria relacionar-se amb l’eficàcia i toxicitat del fàrmac.
Aquests resultats podrien conduir a fer que la prescripció de rasagilina es personalitzés en funció del genotip dels esmentats polimorfismes, a fi d’evitar toxicitat i assegurar-ne l’eficàcia, explica l’UAM en una nota.
Estudi
Notícies relacionadesHan sigut investigadors de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM) i del Servei de Farmacologia Clínica i Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital Universitari de La Princesa els que han dut a terme la investigació, mitjançant un estudi observacional de gens candidats.
En concret, s’ha avaluat 120 variants o polimorfismes a 33 gens per la potencial relació amb la variabilitat farmacocinètica i tolerabilitat de rasagilina en 118 voluntaris sans que van participar en diversos assajos clínics de bioequivalència.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Discurs de benvinguda. Full de ruta El Rei apel·la a la necessitat del desenvolupament sostenible
- Conferència de l’ONU a Sevilla Sánchez s’afegeix a Macron en favor d’una ecotaxa als bitllets d’avió
- El conflicte del Pròxim Orient El règim iranià surt molt més afeblit de la guerra amb Israel
- Netanyahu s’encoratja
- Siderúrgia Celsa suspèn la cerca d’un soci espanyol després del refús de Criteria