Medi Ambient
Barbra Streisand i Ricky Martin exigeixen protegir l’Amazònia
Artistes com Barbra Streisand, Ziggy Marley, Rosario Dawson, Ricky Martin i Wagner Moura han sol·licitat aquest dijous que la Conferència de l’ONU sobre la Biodiversitat COP15 acordi protegir el 80% de la selva de l’Amazones per al 2025.
Els artistes, entre els quals també es troben noms com Fran Drescher, Lilakoi Moon (Lisa Bonet), Esai Morales i Bill Pullman, han donat a conèixer avui un vídeo juntament amb organitzacions internacionals en el qual reclamen la protecció del territori amazònic.
#COP15 : Barbra Streisand, Ricky Martin et plusieurs autres artistes publient une vidéo @amazonwatch exigeant la protection de 80% de la forêt amazonienne
— Étienne Fortin-Gauthier (@EtienneFG) 15 de diciembre de 2022
Vidéo: https://t.co/w53v7nruK5#noovoinfo pic.twitter.com/QWBJvPTMHJ
La seva publicació ha coincidit amb l’inici aquest dijous de la reunió ministerial COP15, que negocia a Mont-real (Canadà) un acord per preservar la biodiversitat del planeta.
La Coordinadora de les Organitzacions Indígenes de la Conca Amazònica (COICA), un dels organismes que va col·laborar en la producció del vídeo, juntament amb grups com Amazon Watch i Avaaz, ha advertit que la selva de l’Amazones està arribat un punt sense retorn.
«Estem dient que l’Amazònia necessita una acció urgent i nosaltres, els pobles indígenes, estem presentant solucions. Els científics estan d’acord que els pobles indígenes estan fent un bon treball com a protectors de la selva i que les seves solucions han de rebre suport», ha afirmat el coordinador general de COICA, Gregorio Mirabal.
En el vídeo, el músic jamaicà Ziggy Marley, fill de Bob Marley, assenyala que «els pobles indígenes de l’Amazònia han viscut en equilibri amb la selva durant segles» i afegeix que el futur col·lectiu exigeix que s’escoltin les seves veus.
«Els governs de l’Amazònia i els líders mundials han de protegir el 80% de l’Amazònia per al 2025», diu.
Per la seva banda, l’actriu Rosario Dawson destaca que cada any augmenta el nombre de líders indígenes que s’enfronten a la tala il·legal d’arbres, al robatori de terres i a la mineria a l’Amazònia i que acaben sent assassinats.
Delegacions de 196 països negocien des del 7 de desembre a Mont-real un acord per preservar la biodiversitat del planeta.
Notícies relacionadesLes negociacions inclouen designar el 30% de la superfície del planeta com a àrea protegida i la creació d’un fons que financi la conservació d’espècies als països en desenvolupament.
Les negociacions avancen amb lentitud, tot i que avui el president de la conferència, el xinès Huang Rinqiu, ha declarat que està convençut que la conferència acabarà el 19 de desembre amb un acord global.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Política Tarragona s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua: "El català ha de continuar sent útil, plural i present al carrer"
- FUTBOL Jordi Alba: «Em motiva més l’Hospi que continuar jugant. Tant de bo arribar a Primera»
- Famosos La nova casa de Lamine Yamal, antiga llar de Piqué i Shakira, va baixar 3 milions de preu: aquest és el motiu
- 'El segon cafè de La2Cat' L’Editorial de Cristina Villanueva: La Llei ELA, un any aprovada en va
- Comunicació Investigats nou directius de TV3 i Catalunya Ràdio per presumptes sobresous
