30 detinguts a Andalusia
Vídeo | Detectada una caravana solidària a Ucraïna plena de marihuana
La Guàrdia Civil ha detingut 29 persones de nacionalitats ucraïnesa, alemanya, espanyola i marroquina per traficar amb marihuana, que empaquetaven i enviaven com a provisions i ajuda humanitària per al poble ucraïnès.
Segons ha informat l’Institut Armat, per a la desarticulació d’aquesta organització, assentada a Andalusia i que es proveïa de marihuana de plantacions disseminades per tota la geografia andalusa, han sigut practicats registres a les províncies de Màlaga, Granada, Còrdova i Sevilla.
Les caixes amb la marihuana eren transportades en furgonetes que simulaven formar part d’una caravana solidària, amb la qual cosa pretenien eludir els controls policials i fronterers.
30 detenidos en Andalucía por traficar con marihuana camuflada como ayuda humanitaria al pueblo ucraniano
— Guardia Civil 🇪🇸 (@guardiacivil) 5 de diciembre de 2022
En los registros practicados en Málaga, Granada, Córdoba y Sevilla han sido han sido intervenidos 800.000 euros, seis armas de fuego y marihuana👇https://t.co/PZed4z4Adk pic.twitter.com/Fkr5bac9o5
La Guàrdia Civil va detectar a la Costa del Sol un grup d’ucraïnesos dedicats a recopilar importants quantitats de marihuana per enviar-la a diferents països europeus.
Els integrants d’aquest grup es desplaçaven a diferents punts d’Andalusia on recollien la marihuana ja envasada per posteriorment emmagatzemar-la en un pis de Mijas (Màlaga).
Envasada al buit
En un primer moment de la investigació, la Guàrdia Civil va detectar dues furgonetes matriculades a Ucraïna amb 109 quilos de marihuana envasada al buit i empaquetada en capses de cartró, per la qual cosa va efectuar quatre detencions.
En una primera fase de l’operació, els agents van efectuar 11 registres a la província de Màlaga, i es van apoderar de 740.400 euros, 25.250 dòlars i 20 quilos de marihuana, a més de mil plantes de marihuana, una arma curta de foc, dispositius de seguiment GPS i armilles antibales.
En aquesta primera fase es van efectuar 11 detencions de persones acusades de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal, tinença il·lícita d’armes i defraudació de fluid elèctric, entre d’altres.
Després d’aquesta intervenció es va obrir una segona fase de l’operació en la qual es van efectuar 14 detencions més, en aquest cas a proveïdors de marihuana, localitzats a les províncies de Granada, Còrdova i Sevilla.
Notícies relacionadesEn els vuit registres d’aquesta segona fase es van intervenir 1.500 plantes de marihuana, 10 quilos de marihuana envasada, cinc armes de foc i 15.000 euros.
Al practicar les detencions, dos dels investigats van mirar de fugir i van arribar a envestir un vehicle de la Guàrdia Civil ocupat per dos agents, que van patir lesions lleus.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Saps quins beneficis té per al cor menjar almenys un alvocat a la setmana?
- II Fòrum del Mediterrani Salvador Illa: "Reforçar Europa no significa tancar-la"
- Arranquen el 30 de juny Els ajuts del Govern a joves per pagar l'entrada d'un pis tindran un límit de 50.000 euros
- A partir de setembre a 3cat Així seran els nous platós del Telenotícies: adéu al croma i càmeres 360 graus
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?