Toxicitat
Greenpeace acusa Shein d’infringir la normativa de substàncies químiques
Un 15% dels productes tèxtils de Shein analitzats contenen substàncies químiques en límits superiors als permesos en el terreny comunitari

L’oenagé Greenpeace va acusar aquest dimecres el gegant tèxtil xinès Shein d’infringir la normativa europea amb l’ús als seus productes de substàncies químiques perilloses per a la salut i el medi ambient.
Un informe encapçalat per Greenpeace Alemanya i publicat avui afirma que 7 d’un total de 47 productes tèxtils de Shein analitzats (és a dir, un 15%) contenen substàncies químiques en límits superiors als permesos en el terreny comunitari.
Cinc d’aquests productes superaven els límits de concentració de substàncies químiques en més d’un 100%, mentre que 15 contenien substàncies a nivells preocupants, és a dir, per sobre del 32% que marca el certificat OEKO TEx.
Els articles –peça i calçat per a homes, dones, nens i bebès– van ser adquirits a través de les pàgines web de Shein a Espanya, Alemanya, Àustria, Itàlia i Suïssa, així com a través d’una botiga a Munic, al sud d’Alemanya.
En particular els ftalats estan presents en nivells molt alts a les sabates, així com els formaldehids en les peces infantils.
‘Ultra fast fashion’
Això demostra «l’actitud negligent de Shein respecte als riscos ambientals i la salut humana associats amb l’ús de substàncies químiques perilloses quan aquests entren en conflicte amb el seu propi benefici econòmic», segons l’ONG.
Notícies relacionadesAquests productes químics perillosos constitueixen la base de la moda ultraràpida de la companyia amb seu a Nanjing, d’acord amb Greenpeace, que denuncia que el gegant tèxtil no només posa en perill la salut dels consumidors, sinó també la de treballadors i proveïdors de les seves fàbriques.
«Greenpeace demana a la UE que faci complir les seves lleis sobre productes químics perillosos, que són un requisit bàsic per aconseguir una economia tèxtil circular i el final de la moda ràpida, com s’estableix en la mateixa Estratègia Tèxtil de la UE», va declarar Celia Ojeda, responsable de biodiversitat de l’ONG.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Tragèdia a l'aeroport El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja aterrats a Astúries: "Va venir corrent, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta"
- Els Oscars de les sèries Les millors sèries d’aquest any: coses que els Emmy 2025 no haurien d’oblidar
- Afecta 3.200 hectàrees L’incendi de Paüls ja té estabilitzat el 90% del seu perímetre
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- COMPAREIXENÇA PEDRO SÁNCHEZ Les 15 mesures del pla estatal de lluita contra la corrupció anunciat per Pedro Sánchez