Suport jurídic
Una ‘app’ inclou un consentiment firmat abans de mantenir relacions sexuals
L’aplicació, impulsada per un grup d’advocats, mira de vetllar per la «presumpció d’innocència» davant l’entrada en vigor de la ‘llei del només sí és sí’
Un grup d’advocats ha tret una aplicació perquè totes les persones puguin presentar un suport jurídic que avali que una relació íntima va ser consentida i evitar possibles conseqüències indesitjades per part de l’amant ocasional.
El nom de l’‘app’ és definitori: ‘Presunto inocente’, el mateix nom del bufet d’advocats que l’han ideat per defensar el dret de la «presumpció d’innocència» davant la nova ‘llei del només sí és sí’. Inclou un formulari per posar el nom i els cognoms de qui atorga el consentiment, així com el seu DNI i, de manera opcional, el correu electrònic. Les mateixes caselles les ha d’omplir també qui rep el consentiment.
A més hi ha un apartat per afegir fotos del DNI, per l’anvers i el revers, de «qui atorga el consentiment» del contacte íntim. Per acabar de segellar el pacte, cal firmar el consentiment i indicar la data i hora en què s’arriba al pacte.
Controvèrsia
Notícies relacionadesEl llançament de l’‘app’ ha coincidit amb l’entrada en vigor, el 7 d’octubre, de la llei orgànica de garantia integral de la llibertat sexual, coneguda com ‘llei del només sí és sí’, que recull la necessitat de consentiment sense cap gènere de dubte per iniciar una relació íntima, especialment després de casos que han calat tant en l’opinió pública, com l’agressió sexual de ‘La manada’.
Una norma que ha despertat les queixes dels sectors més conservadors, que qüestionen que el consentiment sexual se cenyeixi a la paraula de la dona i que reclamen que es preservi la presumpció d’innocència.
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Estafes L’OCU avisa: així actuen els ciberdelinqüents que buiden comptes bancaris sense robar la targeta
- Així es transforma la teva pell quan deixes de menjar sucre
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Reivindicació Els professionals del tercer sector denuncien manca de suport psicològic: "Hauríem de tenir teràpia gratuïta"
