A la Haia
Un activista enganxa el seu cap al quadro de ‘La jove de la perla’

Un activista climàtic va enganxar el seu cap al vidre que cobreix la mundialment famosa pintura ‘La jove de la perla’ en un museu de la Haia. Afortunadament, l’obra d’art no va quedar quedar malmesa, segons el personal del museu.
Un segon activista va enganxar la seva mà a la paret al costat de la pintura de 1665 del mestre holandès Johannes Vermeer i es va tirar per sobre un líquid no identificat, expliquen des del museu Mauritshuis.
Un vídeo no verificat a les xarxes socials mostra dos homes a prop del quadro, tots dos amb samarretes amb el lema «Just Stop Oil».
«Es va notificar la policia sobre l’incident i van arrestar tres persones. El nostre restaurador ha inspeccionat l’estat de la pintura. Afortunadament, l’obra mestra, protegida per la vitrina, no va quedar malmesa», va dir el museu.
La protesta s’ha produït menys de dues setmanes després que els activistes de ‘Just Stop Oil’ llancessin sopa de tomàquet sobre la pintura ‘Els gira-sols’ de Vincent van Gogh a la Galeria Nacional de Londres. Aquesta pintura també estava protegida per vidre.
En vídeos del museu holandès publicats dijous, un dels homes diu: «¿Com et sents quan veus que una cosa bonica i invaluable aparentment es destrueix davant els teus ulls?»
Notícies relacionades«És el mateix sentiment quan veus que el planeta està sent destruït», afegeix.
La policia holandesa va dir que s’havien realitzat tres arrestos en un museu, però no va proporcionar-ne detalls.
- Pocs especialistes La malaltia de Lyme s’estén per Espanya i creix a Catalunya
- Previsió El Meteocat avisa: el fred intens arribarà «bruscament»
- Succés Morad, en llibertat després de ser detingut acusat d’haver amenaçat de mort un policia
- Vídeo blanc-i-blau La irònica resposta de l’Espanyol a la Generalitat i la seva campanya amb els colors del Barça
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Conflicte a l’est d’Europa Rússia reclama per a si mateixa les propietats ucraïneses a Crimea
- Fons de Sostenibilitat Urkullu i Calviño acorden que Euskadi decideixi els projectes a finançar pel fons de sostenibilitat
- Protesta MAPA | Revolta Escolar tallarà avui carrers de Barcelona contra el soroll del trànsit
- «Persones amb discapacitat» Pedro Sánchez disputa un partit de bàsquet en cadira de rodes
- Resultats empresarials Amazon registra pèrdues de 2.490 milions d’euros el 2022 després de guanyar-ne 30.525 el 2021