NOMBROSES QUEIXES

Un ‘embolic’ entre Ryanair i la Policia Nacional deixa a terra 70 passatgers a Castelló

Els agents de la brigada d’Estrangeria van avisar que arribarien més tard de l’habitual al seu lloc, però ho van fer uns 20 minuts abans de l’hora de sortida de l’avió.

Un ‘embolic’ entre Ryanair i la Policia Nacional deixa a terra 70 passatgers a Castelló
2
Es llegeix en minuts

L’aeroport de Castelló va viure dimarts una tarda «caòtica», segons els usuaris. I és que l’aerolínia irlandesa Ryanair va deixar a terra més de 70 passatgers que havien d’agafar el vol de les 18.30 hores cap a l’aeroport de Stansted (Londres, Regne Unit) des de les instal·lacions de Vilanova d’Alcolea. Segons ha pogut saber ‘El Periódico Mediterráneo’, del grup Prensa Ibérica, la Policia Nacional havia de realitzar el control de passaports al tractar-se d’un vol a un país que ja no forma part de la Unió Europea. Segons fonts solvents, els agents de la brigada d’Estrangeria van avisar que arribarien més tard de l’habitual al seu lloc, però ho van fer uns 20 minuts abans de l’hora de sortida de l’avió. La situació va retardar l’entrada dels passatgers que venien de Londres i també la sortida dels quals tenien el seu vol programat a la capital anglesa.

Tant és així que el vol FR8554, que inicialment estava programat per a les 18.30 hores, va acabar sortint 40 minuts després i ho va fer, a més, amb una minoria de passatgers, ja que l’aerolínia va decidir no continuar esperant. Per a sorpresa dels usuaris, els treballadors de Ryanair van començar a dir al passatge que no podia pujar a l’avió. Aquest fet va arribar a separar, per exemple, un matrimoni anglès –la dona havia embarcat i l’home s’havia quedat fora del cordó–, que va demanar expressament que deixessin baixar de l’aeronau.

Es van viure moments de molta tensió, amb el control de passaports obert en aquell moment i l’aerolínia tancant portes.

«¿Qui pagarà totes les despeses extres que ens ha costat aquest incident als passatgers, el Ministeri del Interior?»U

Un passatgera

Una altra passatgera, la família de la qual viu a  Vila-real, havia d’agafar aquest mateix avió per fer escala a Londres i, des d’allà, volar a Dublín (Irlanda), on treballa. Com tants altres usuaris, es va quedar sense viatjar. «Ryanair ens deia que no era problema seu i ningú ens donava una solució. Jo vaig posar la corresponent queixa, però allò va ser un autèntic caos. Em va tocar anar-me’n a Castelló de nou i ahir pagar-me un nou vol, però aquesta vegada des de València i directe a Dublín», va explicar ahir l’afectada, que es pregunta ara: «¿Qui pagarà totes aquestes despeses ocasionades, el Ministeri de l’Interior o l’aerolínia?».

Altres afectats es van queixar que Ryanair va començar a baixar de l’avió l’equipatge dels que havien facturat. «Els hauria costat el mateix temps deixar-nos embarcar a tots», van lamentar.

Al tancament d’aquesta edició, la Policia Nacional no havia ofert cap resposta institucional a l’incident succeït a l’aeroport el passat dimarts, dia en què precisament se celebrava el patró del Cos, el Dia dels Sants Àngels Custodis.

«Treballo a l’estranger i no només he perdut el vol per causes alienes a mi, sinó que m’ha tocat pagar-me un altre bitllet»

Notícies relacionades

Per la seva banda, des de l’aeroport de Vilanova d’Alcolea van assenyalar que, donada la situació viscuda, van intentar donar la informació de la qual disposaven a la gent afectada i que tinguessin, a més, un mitjà de transport per poder tornar a la capital de la Plana. «Vam trucar a un autobús i a taxis per garantir el servei i vam intentar donar resposta als passatgers», van explicar des d’Aerocas, que no va voler pronunciar-se sobre les causes en qüestió.

Aquest diari va intentar contactar, sense èxit, amb el departament de comunicació de Ryanair.