Sector convuls

Bolt respon així a la nova mesura sobre la longitud dels VTC a Barcelona

L’empresa idea un enginyós sistema per complir les exigències d’un decret

  • El futur dels VTC a Barcelona queda en mans del gestor públic del taxi

  • L’Institut del Taxi rebutja el projecte del Govern per als VTC

Bolt respon així a la nova mesura sobre la longitud dels VTC a Barcelona

Bolt

1
Es llegeix en minuts

Catalunya, concretament Barcelona, no han sigut terreny fàcil per a les empreses VTC. Les tensions i vaivens han agitat el sector, que s’ha vist encara més commocionat per un decret de la Generalitat que imposa durs límits i controls en la seva activitat.

Un dels requisits que imposa és que els VTC tinguin una longitud mínima de 4,9 metres. Molt pocs vehicles compleixen aquesta mida, de manera que la majoria de flotes d’empreses com Uber i Bolt quedarien fora de joc. Ha sigut precisament aquesta última empresa, que va aterrar a Barcelona al juny, la que ha trobat una enginyosa solució que permet que els vehicles més curts de 4,9 metres arribin a la mida imposada.

Models que sí que superen el llarg mínim exigit per la normativa són, per exemple, l’Audi A6, el BMW Serie 5, el Mercedes Clase E o una furgoneta petita. Vehicles com el Mercedes Clase V i el Ford Gran Tourneo Connect no arriben als 4,9 metres. Les mesures més habituals oscil·len entre els 4,3 i els 4,5 metres de llargada. 

Notícies relacionades

Bolt ha iniciat un truculent pla d’acció per complir el decret. La seva flota de VTC ha decidit afegir extensions en forma de para-xocs. L’empresa assegura que estan homologades. «No és un para-xocs, és la nova normativa que exigeix VTC de 4,90 metres», es pot llegir en les extensions dels vehicles de l’empresa.

A més del requisit dels 4,9 metres de llargada, el decret imposa altres obligacions:

  • ser titular d’una autorització de VTC domiciliat a Catalunya amb un vehicle que hagi sigut adscrit durant almenys l’últim any.

  • Les VTC hauran de disposar d’una assegurança que cobreixi fins a 50 milions d’euros la responsabilitat civil per danys que puguin patir els viatgers, com l’assegurança que es requereix als taxistes.

  • Els conductors han d’estar en possessió del permís de conducció de la classe B o superior amb almenys dos anys d’antiguitat.

  • Els ajuntaments podran exigir als conductors formacions específiques relacionades en l’àmbit territorial.

Temes:

Uber Taxis Cabify