Mobilitat
Puigneró: «La gent vol que Rodalies funcioni, no que sigui gratis»
Reparada l’avaria que ha deixat tot Catalunya sense trens en plena hora punta
Aquestes són les alternatives de transport públic per moure’t per una Catalunya sense trens
El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha qualificat de «greu i lamentable» la situació generada aquest divendres per una avaria en el sistema de telecomunicacions d’Adif, que ha provocat l’aturada dels trens de Rodalies, regionals i mitjana distància a Catalunya. En una entrevista a ‘El Matí de Catalunya Ràdio’ ha lamentat que es tracti d’un episodi més, i ha assegurat que «no es pot continuar així». «La gent vol que Rodalies funcioni, no que sigui gratis», ha reblat.
Quant a la solució, Puigneró ha apuntat que passa pel traspàs del servei a la Generalitat: «Això només s’arregla agafant un transport alternatiu que es diu independència».
Puigneró ha afirmat que des de primera hora del matí s’han posat en contacte amb els tècnics per oferir-los ajuda, però també ha afegit que traslladarà a l’Estat que «això no pot seguir així». «S’han acabat les excuses, ja no ens serveix cap altre argument, cal asseure’s i negociar el traspàs», ha assegurat.
«Trens de qualitat»
El vicepresident també ha recordat que les incidències poden passar en altres serveis com el metro i els ferrocarrils, però que en cap cas es produeix un «desastre» similar.
Per això, ha demanat «trens de qualitat» que garanteixin a la gent que pugui arribar als llocs, a partir d’una «gestió de proximitat». «Podem fer el que podem perquè no tenim les competències sobre la infraestructura, res del que puguem dir farà que la gent deixi d’estar enfadada», ha conclòs.
Rèplica de Sánchez
Notícies relacionadesLa ministra de Transport, Raquel Sánchez, ha admès la gravetat de la situació: «La incidència és extraordinària, no ens havia passat mai». «La normalització del servei de trens a Catalunya encara trigarà unes hores», ha admès. La ministra ha obviat almenys un dels incidents similars registrats a Catalunya. Va passar el maig del 2015.
Sánchez també ha respost a les acusacions de Puigneró: «No es pot carregar la responsabilitat a qui no toca, és un problema de la infraestructura d’Adif, no té res a veure amb Renfe i Rodalies».
- Marc Márquez impressiona Ducati
- BARCELONEJANT El dolor envaeix Cadaqués
- Disseny i heroïna, desencant polític i enveja pop de madrid Retorn a la Barcelona dels 80
- La discoteca prevista a Porta supera els primers tràmits per a l’obertura
- Després de passar per l’uci Àngel Llàcer actualitza el seu estat de salut: «Torno a estar de baixa»
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Institut Guttmann Tres nous perfils psicològics serveixen per saber si la persona patirà deteriorament cognitiu
- Novetats editorials La nova novel·la de Xavier Bosch, ‘Diagonal Manhattan’, es publicarà el 12 de març
- 10,3% més que el 2023 L’aeroport del Prat supera els 55 milions de passatgers per primera vegada en la seva història
- GOVERN CENTRAL Sánchez proposa castigar la compra d’habitatge a estrangers de fora de la UE i anuncia beneficis fiscals per fomentar el lloguer