Trànsit

Després de tres anys arriben les matrícules amb la lletra ‘M’

La pandèmia i el context econòmic han provocat que la ‘L’ sigui una de les més longeves

Després de tres anys arriben les matrícules amb la lletra ‘M’
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La durada de les lletres de les matrícules, a part d’indicar l’antiguitat d’un vehicle, és una bona manera d’intuir com està funcionant el mercat automobilístic, si estan venent més o menys. A Espanya, el nou sistema de matrícules, de quatre números i tres lletres, va entrar en vigor l’any 2000.

La Direcció General de Trànsit (DGT) és l’entitat encarregada d’adjudicar-la a cada vehicle que surt de fàbrica i calcula que fins al 2040 hi haurà prou combinacions per a un total de 80 milions de vehicles. Cal recordar que no s’utilitzen totes les lletres de l’abecedari, ja que per evitar confusions s’exclouen les vocals (‘A’, ‘E, ‘I’, ‘O’ i ‘U’), a més de la ‘CH’, ‘LL’, ‘Ñ’ i ‘Q’.

Reflex de l’economia

Notícies relacionades

L’última lletra que es va començar a utilitzar va ser la ‘L’, concretament el setembre del 2019, i encara s’hi continuen matriculant cotxes. Això la converteix en la més longeva de la història al costat de la ‘H’. Però s’espera que el setembre d’aquest any això canviï, ja que queden pocs dies per poder veure cotxes amb ‘MBB’ ¿Per què hem trigat tant a arribar a la ‘M’? Podem establir tres grans motius: la pandèmia del coronavirus, que va derivar en una greu crisi econòmica i social; els problemes amb el subministrament de microxips, que va enfonsar la producció de vehicles a l’obligar a tancar fàbriques; i la crisi energètica derivada de la invasió ucraïnesa per part de Rússia.

Amb l’explosió de la crisi del 2008, la lletra ‘H’ va viure una situació similar. Per arribar de la ‘HBB’ a la ‘HZZ’, van caldre gairebé quatre anys (del desembre del 2010 al novembre del 2014). En canvi, les més fugaces van ser la ‘D’, del setembre del 2004 al maig del 2006; i la ‘F’, del maig del 2006 al febrer del 2008.

Temes:

Cotxes