Cues quilomètriques
Vídeo | Estabilitzat l’incendi de la Jonquera que ha obligat a tallar l’AP-7
Un cotxe s’ha cremat i el foc s’ha estès a la vegetació
L’incendi d’un vehicle que circulava per l’autopista AP-7 al terme de la Jonquera (Girona), molt a prop de la frontera francesa, i que s’ha estès posteriorment a la vegetació del marge, ha obligat a tallar la via en sentit sud i les cues ja arriben a diversos quilòmetres.
Segons informen els Bombers de la Generalitat i el Servei Català de Trànsit (SCT), el foc ha començat cap a les 08.30 hores a l’altura del quilòmetre 6 de l’AP-7, la principal connexió d’Espanya amb França per carretera. Cap a les 13.30 hores ha quedat estabilitzat, segons els Bombers.
Segons han informat els Bombers de la Generalitat, unes tres hectàrees de vegetació s’han vist afectades i es manté el dispositiu d’extinció amb una vintena de dotacions.
L’incendi s’ha estabilitzat a les 13.36 hores i la circulació en sentit sud de l’AP-7, tallada inicialment i restringida més tard a un sol carril, s’ha normalitzat.
Passa el mateix amb el trànsit de trens d’alta velocitat, que es mantenia interromput en sentit nord entre l’estació de Figueres i França, amb la qual cosa finalitza la prealerta del pla Ferrocat de Protecció Civil.
Els bombers treballen ara per declarar l’incendi per controlat, fase posterior a la d’estabilització, que assegura el perímetre del foc.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Postura ferma Salvador Sobral rebutja tornar a Eurovisió el 2026 i marca una línia vermella amb Israel
- El Govern defensa l’IRTA-CReSA La Generalitat reitera que no hi ha «cap indici» que el brot de pesta porcina sortís d’un laboratori
- Hostaleria Abaixa la persiana el restaurant de Pep Guardiola: últims dies
