Risc d’incendi
Els Agents Rurals proposen mantenir la restricció d’accés a espais naturals de Catalunya i el nivell pla Alfa
El cap dels Agents Rurals a la Catalunya Central adverteix de la possible entrada de vents amb el canvi de temps dels pròxims dies
Els diferents cossos i organismes del Pla Territorial de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) es reuniran aquest dilluns per avaluar la continuïtat de les mesures adoptades per l’onada de calor i per prevenir incendis forestals, sessió en què els Agents Rurals proposaran mantenir el nivell 3 del pla Alfa i la restricció d’accessos a 11 espais naturals.
El cap dels Agents Rurals a la Catalunya Central, Jaume Torralba, ha explicat a Efe que, malgrat que les prediccions meteorològiques anuncien un canvi de temps, amb baixada de temperatures i probabilitat de pluja per als pròxims dies, el cos demanarà en la reunió mantenir el nivell 3 del pla Alfa «fins que el canvi es materialitzi». Actualment, les restriccions d’activitat que implica el nivell 3 de l’esmentat pla afecten 357 municipis de 27 comarques, a més de l’accés restringit a 11 massissos: el Montgrí, el cap de Creus, l’Albera, les Gavarres, el Montsec d’Ares, el Montsec de Rúbies, la Baronia de Rialp, Montserrat, Sant Llorenç del Munt i l’Obac, el Montsant i el Montmell-Marmellar.
«Són moments crítics»
Notícies relacionadesTorralba ha argumentat que, moltes vegades, un canvi de temps com l’anunciat «comporta una entrada de vents». «I en aquests canvis hem tingut ensurts d’última hora. Són moments crítics i no podem abaixar la guàrdia», ha afegit. El cap de setmana que avui s’acaba, ha indicat, «ha sigut realment molt bo», ja que tot i que la situació meteorològica ha sigut d’alt risc per a la proliferació d’incendis «no se n’ha registrat cap de consideració i hi ha hagut petits conats a Girona i la Catalunya Central, però de poca magnitud». «Tot per sota del que esperàvem», ha remarcat, en contrast amb el que va passat l’anterior cap de setmana, amb l’incendi del Pont de Vilomara.
Torralba ha indicat que el cos d’Agents Rurals, de fet, «esperava més» i tenia «un dispositiu preparat que no ha sigut necessari desplegar», mentre ha incidit que això ha sigut possible «pel compliment de les mesures i la conscienciació de la ciutadania» sobre la situació de risc actual. «Ens esperàvem més incompliments en l’accés als massissos», ha confessat Torralba, que ha destacat el baix nombre de denúncies que han tramitat, perquè els ciutadans «han entès que es tanquen per la seva seguretat i per evitar riscos». «Ha sigut un cap de setmana molt bo», ha acabat dient.
- Smart City Expo Regenerar la zona nord de l’Hospitalet costarà 350 milions
- Conseqüències del temporal Les alertes seran "menys invasives" per a casos sense risc imminent
- Florentino desconfia de Xabi Alonso
- Religió L’assistència als oficis religiosos a Barcelona es dobla des de la pandèmia
- Transvasaments de nord a sud Els experts aposten per connectar el Ter amb la Costa Brava
- Internacional Augmenten les acusacions de neteja ètnica al Sudan: “Els supervivents parlen d’assassinats massius, tortura i segrestos”
- Ruptura Sánchez ignora el bloqueig de Junts i presentarà Pressupostos: «El Govern continuarà el seu full de ruta»
- Cimera del clima Sánchez afirma que Espanya està treballant en nous impostos als jets privats: «Qui més contamina ha de pagar, és el just»
- Música Rosalía exhibeix la seva formació clàssica a Lux: “En la seva manera de cantar es nota que hi ha uns coneixements musicals profunds, com en els Beatles”
- Possible delicte penal La Policia Nacional investigarà les obres del Camp Nou després de les denúncies de treballadors sense papers
