Crisi del coronavirus
Darias posa data a la quarta dosi de la vacuna covid: segona quinzena de setembre
La vacunació començarà amb els més grans de 80 anys i persones que són en residències i «posteriorment» continuarà amb els més grans de 60 anys
La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha manifestat que és «previsible» que la inoculació de la quarta dosi de la vacunacontra el coronavirus arribi «al llarg del mes de setembre, a partir de la segona quinzena de setembre».
Així ho ha manifestat als mitjans de comunicació a Salamanca, on ha visitat el Complex Assistencial Universitari de la ciutat, acompanyada pel president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco.
Sobre el procés ha explicat que, d’acord amb la proposta de la Ponència de Vacunació, la Comissió de Salut Pública ha establert que la vacunació començarà amb els més grans de 80 anys i persones que són en residències, i «posteriorment» els més grans de 60 anys.
Quant a la data per a fer-ho, ha incidit que estan «a l’espera» del que exposi la mateixa ponència d’experts i també de la Comissió de Salut Pública per començar amb l’administració de la quarta dosi, que arribarà «amb l’arribada de noves vacunes, adaptades a variants» i que «podria ser al llarg del mes de setembre, a partir de la segona quinzena de setembre.»
Respecte a si aquesta inoculació es pogués fer al mateix temps que la vacuna de la grip, ha explicat que és «possible» que sigui així en els més grans de 60 anys, una vegada s’hagi administrat la quarta dosi als «col·lectius prioritaris», que són els més grans de 80 anys i que viuen en residències.
Després hi ha «bastantes possibilitats» que hi hagi coincidència amb la de la grip, la campanya de la qual s’ha establert des de la Comissió de Salut Pública entre la tercera setmana d’octubre i la primera de novembre.
Notícies relacionadesQuant a la resta de ciutadans, de menys de 60 anys, ha apuntat que «dependrà» dels criteris de les persones expertes de la ponència, abans de respondre a una pregunta sobre si arribarà per a aquesta quarta dosi la vacuna espanyola, de la qual ha dit que des del Ministeri estan «pendents» del procés.
«Esperem aquesta decisió tècnica, perquè es pugui incorporar, que seria el nostre desig, però, en qualsevol cas, s’ha d’esperar per a l’autorització», ha afegit.
- Cobrar en 12 o en 14 pagues: una experta revela quina és la millor opció per estalviar
- Violència obstètrica Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»
- La fira de l’audiovisual més gran del món El congrés tecnològic ISE torna a batre rècord i tanca amb més de 92.000 assistents
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça torna a creuar-se amb l’Atlètic a semifinals de Copa del Rei
- Activitats obertes a tota la ciutat Els tractors prenen el centre de Barcelona: «Havíem de ser aquí, el consumidor ha de saber què menja»
