Ferrocarril

El nou tren d’Extremadura engega entre protestes

Autoritats i convidats han omplert l’estació de Càceres mentre que diferents col·lectius protestaven als afores

El nou tren d’Extremadura engega entre protestes

Epi_rc_es

1
Es llegeix en minuts

Va arribar l’anunciat com a gran dia per a una nova etapa al tren extremeny. I ho ha fet entre protestes. L’estació de Càceres, assetjada per un ampli desplegament policial, no s’ha vist mai tan plena, o això deien algunes facècies de les desenes de convidats que hi han acudit junt amb les autoritats, per al viatge inaugural del nou tren ràpid. N'han sigut tants, que hi ha hagut certa confusió en la distribució dels seients i els vagons.

El rei Felip VI, el president del Govern, Pedro Sánchez, i el de la Junta d’Extremadura,  Guillermo Fernández Vara, juntament amb la resta d’autoritats, han pogut sentir de fons les protestes dels diferents col·lectius pel ferrocarril a la regió, als quals s’han unit altres moviments, com els contraris a l’explotació minera de Càceres o Ecologistes en Acció. Les desenes de persones, situades als afores del recinte, han hagut d’esgargamellar-se i fer sonar els xiulets i botzines al màxim perquè se’ls escoltés a l’interior.

Els manifestants demanen un tren digne i que «vertebri» Extremadura. «Aquest acte ens sembla demencial perquè s’estan creant unes expectatives que no són reals», ha afirmat en aquest diari Juan Carlos López, portaveu de Milana Bonita.

López defineix el nou tren ràpid com «un pas molt curtet»: «Aquests són uns fastos amb totes les autoritats per mirar d’acontentar la població, però els extremenys ja estem farts de ser enganyats», diu. Milana Bonita assenyala que a aquest ferrocarril encara li falta l’electrificació i la plataforma completa des de Badajoz a Madrid, i que a més l’estalvi de 51 minuts –«una cosa ínfima», segons López– es fa a costa de no parar a Plasència. «Després d’una prova que es va fer setmanes enrere des d’allà, amb la ministra, la qual cosa va ser estranyíssima, avui ni tan sols passen perquè el que es trobarien és una ciutat en contestació».

Notícies relacionades

També apunten que hi ha altres línies ferroviàries a la regió que estan en l’oblit i necessiten ser revitalitzades.

Per això, afirmen que continuen reivindicant «un tren digne, que no se’ns pari, que no es cremi i que arribi a l’hora.»