Onada de calor
Espanya es mor de calor: 39 i 40 graus per començar la setmana
Tot el país excepte Astúries, Múrcia i Cantàbria, continuen aquest dilluns en alerta per altes temperatures de fins a 41 graus
Tot Espanya, excepte Astúries, Múrcia i Cantàbria, continuen aquest dilluns en alerta per altes temperatures de fins a 41 graus, segons informa l’Agència de Meteorologia (Aemet), que detalla que 8 comunitats –Andalusia, Aragó, les dues Castelles, Madrid, Canàries, Extremadura i La Rioja– estan en avís taronja.
Andalusia ha activat l’avís taronja (risc important) a Còrdova, Sevilla, Jaén i Huelva per valors que pujaran fins als 41 graus al camp sevillà, al cordovès, la vall del Guadalquivir i a les comarques d’Andévalo, Condado i Aracena; a Cadis, Almeria i Granada hi ha nivell groc per màximes entre 36-39 graus.
A l’arxipèlag canari les màximes han donat un lleuger respir respecte a ahir i només l’illa de Gran Canària continua en alerta taronja per valors de fins a 37 graus, sobretot al prelitoral; a Fuerteventura i Tenerife hi ha avís groc per calor de 34 graus, mentre que a La Palma, La Gomera, El Hierro, Tenerife i Gran Canària hi ha avís per fenòmens costaners.
Extremadura, una de les comunitats més afectades per la sufocant calor, manté l’avís taronja a les dues províncies per registres màxims que oscil·laran entre 40-42 graus en punts de la Vega de la Guadiana, la Sibèria extremenya, al Tajo, Alagón, altiplà de Càceres, Barros, Serena, Villuercas i Montánchez.
La Comunitat de Madrid continua en alerta taronja per màximes que arribaran als 39 graus a la zona sud, ‘vegas’ i oest, mentre que a la zona metropolitana i Henares hi ha avís groc per màximes de 38 graus, puntualment 39 graus; a la serra s’arribaran als 36 graus.
Aragó només té l’avís taronja a Saragossa per valors de 39 graus a la ribera de l’Ebre i a Osca i Terol hi ha nivell groc per màximes entre els 35 i 37 graus.
Totes les províncies de Castella i Lleó continuen en alerta, amb més incidència a les províncies d’Àvila, Salamanca i Zamora, on persisteix l’avís taronja per valors de 39 graus en àrees de l’altiplà de Zamora, Salamanca i sud d’Àvila; a la resta, hi ha avís groc per valors entre els 34 i 38 graus.
Castella-la Manxa segueix amb nivell taronja a la província de Toledo, on s’arribarà fins als 40 graus en zones de la serra de San Vicente i a la vall del Tajo; a la resta de províncies, en nivell groc, es registraran entre 35 i 39 graus.
A la meitat nord peninsular, La Rioja ha activat el nivell taronja a la ribera de l’Ebre, per màximes que pujaran fins als 39 graus.
També Catalunya
Notícies relacionadesA Catalunya, les Balears, Galícia, Comunitat Foral de Navarra, el País Basc i el País Valencià persisteix l’alerta groga per màximes que oscil·laran entre els 34 i els 38 graus.
L’Aemet avisa que amb l’alerta taronja hi ha risc de fenòmens meteorològics no habituals i amb cert grau de perill per a les activitats usuals, i amb la groga no hi ha risc meteorològic per a la població en general, tot i que sí per a alguna activitat concreta.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents