Festes de Pamplona
‘Txupinazo’ 2022: Unzué encén la metxa dels Sanfermines més esperats
L’exfutbolista blaugrana, malalt d’ELA, inaugura la fira després de dos anys de cancel·lació per la pandèmia
L’exfutbolista Juan Carlos Unzué ha encès aquest migdia el coet anunciador dels Sanfermines 2022, els més esperats després de dos anys de pandèmia, que han unit al seu caràcter festiu un missatge solidari dirigit als sanitaris i als que pateixen esclerosi lateral amiotròfica (ELA).
«Pamplonesos, ‘iruindarrak’. Aquest ‘txupinazo’ va dedicat a tots i totes els sanitaris i les persones que ens han ajudat en tota la pandèmia i a tots els malalts d’ELA». Amb aquestes paraules i un «visca San Fermín», Unzué ha llançat el ‘txupinazo’ elaborat, igual com en edicions anteriors, per la pirotècnia Fiesta, que l’ha decorat de color vermell i amb les imatges de sant Fermí i l’escut de Pamplona.
Ni la pluja que ha estat caient en les últimes hores a la capital navarresa ni les informacions que parlen d’una circulació molt alta de covid-19 a Navarra han pogut amb les ganes de festa visibles en una plaça Consistorial, plena a vessar, i als voltants del casc antic, on s’ha viscut amb emoció l’inici de 204 hores ininterrompudes de festa, del 6 al 14 de juliol.
Notícies relacionadesDispositius de seguretat han controlat des d’hores abans els accessos a la plaça Consistorial i a l’ajuntament s’ha posat en marxa el lloc de comandament avançat per coordinar els esforços de Policia Municipal, Policia Foral, Policia Nacional i Guàrdia Civil.
Després de les suspensions del 2020 i el 2021 a causa de la pandèmia, aquests han sigut considerats com els Sanfermines més esperats de la història i es confia que siguin, al seu torn, «els millors», així que l’ajuntament ha programat 532 actes, que tenen com a imatge el cartell ‘Beti Bezala’ (com sempre) de la navarresa Olaia Merino i que es complementaran amb la festa improvisada als carrers.
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Novetat editorial L’artista que "va morir de tristesa"
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- POLÈMIC RECONEIXEMENT El cineasta Albert Serra i la Unión de Criadores de Toros de Lidia guanyen el primer Premi Nacional de Tauromàquia que no convoca el Ministeri de Cultura
- De copilot del Dakar a ciclista professional
- Sector en crisi El pla per desburocratitzar el sector agrícola permetrà un estalvi de 430 milions d’euros
- Habitatge públic El Govern veu «complicat» impedir que les 36.000 vivendes que deixaran de ser de protecció oficial passin al mercat privat
- Futbol La Justícia manté la imputació al jugador del Reial Madrid Raúl Asencio per pornografia infantil