Segons el gran viròleg alemany
Aquesta serà l’evolució de la covid-19 a la tardor
Christian Drosten espera que hi hagi «una altra onada d’infecció duradora»

Christian Drosten, director de virologia de l’Hospital Universitari La Charité de Berlín, una de les veus més autoritzades per parlar sobre la pandèmia a Alemanya i a Europa, ha pronosticat què passarà amb el coronavirus a la tardor i hivern, quan espera que hi hagi «una altra onada d’infecció duradora».
En declaracions a la DPA recollides per ‘Merkur’, el viròleg pronostica una tardor i hivern d’infeccions i un alt nombre de dies de baixes de treballadors com a conseqüència de dos fets: «La majoria de la població perdrà la protecció contra la transmissió a la tardor, especialment perquè les variants que ara circulen són encara més transmissibles» i perquè «la política aplicarà menys controls» a causa de l’èxit de la vacunació.
A més, creu que l’onada de contagis durarà fins al març i això exercirà pressió als hospitals, una cosa que considera «difícil de mitigar únicament amb una campanya de vacunació». No obstant, creu s’ha d’animar tots aquells que encara no estan vacunats que ho facin.
Alemanya, tal com ja va pronosticar Drosten, està vivint una onada de contagis com a conseqüència de l’augment de la subvariant òmicron BA.4, considerada com a preocupant per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).
«Les expectatives que vaig expressar a principis de primavera s’han confirmat. No estem vivint un estiu lliure d’infeccions aquest any, tot i que no és una amenaça», ha dit Drosten, a qui, tanmateix, el preocupa l’augment de la mortalitat a Portugal, on han augmentat els casos de BA.5.
«No hi ha explicacions òbvies per a això, perquè altres països europeus també tenen augments de BA.5 sense un augment en la mortalitat», ha assenyalat, afegint que caldrà esperar més temps per saber per què s’està donant aquest fenomen.
- TELEVISIÓ I MAS La Vuelta ha mort
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Sanitat Pública Catalunya disposarà d’urgències psiquiàtriques als grans hospitals
- Una tardor complexa Cinc grans obres tallaran aquesta tardor la circulació de trens en diferents línies de Rodalies
- Incògnita per resoldre ¿Qui és la dona desconeguda l'ADN de la qual apareix al jersei d'Helena Jubany?
- Suport a la seva continuïtat en el càrrec El Govern s’aferra a la "innocència" de García Ortiz
- El finançament singular El Govern veu assumible el pla d’ERC perquè Catalunya recapti l’IRPF
- Begoña Gómez encara una nova declaració per malversació
- Tempesta judicial i política Feijóo afirma que la "neteja" a Espanya passa per fer fora Sánchez
- Curs polític L’exalcaldessa de Vilassar Laura Martínez substituirà Giró al Parlament