A Saragossa

Una avaria en un tren d’Ouigo deixa tirats 960 passatgers més de tres hores en el trajecte Barcelona-Madrid

Una avaria en un tren d’Ouigo deixa tirats 960 passatgers més de tres hores en el trajecte Barcelona-Madrid

Europa Press

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

Una avaria en un tren d’Ouigo va deixar tirats aquest dilluns a la nit 960 passatgers durant més de tres hores entre les localitats d’Alhama de Aragón i Ariza, a Saragossa, en el trajecte Barcelona-Madrid.

Ouigo va confirmar al voltant de les 23.00 hores que s’havia produït una fallada tècnica que va deixar sense subministrament elèctric el tren, que comptava amb una unitat múltiple de dos trens.

«Per una fallada tècnica el tren s’ha quedat sense subministrament elèctric i s’ha aturat. Estem fent tot el possible per fer el transbord i arribar al més aviat possible al destí. Sentim els inconvenients que aquesta situació pugui ocasionar», va assenyalar Ouigo al seu compte de Twitter.

Al voltant de les 2.00 hores, el tren va començar a retrocedir fins a l’estació de Calatayud, després que els tècnics d’Ouigo intentessin reparar l’averia in situ, sense èxit, segons un comunicat de la companyia a què ha tingut accés Europa Press.

Des d’allà, la companyia va dividir la unitat múltiple i la unitat de tren no avariada ha marxat amb destí Madrid-Puerta d’Atocha. Al seu torn, un altre tren d’Ouigo va sortir des de Barcelona amb destí a Calatayud, on va arribar a les 5.00 hores per portar a terme el transbord dels passatgers que anaven en la unitat avariada.

«Seguint tots els protocols de seguretat, des d’Ouigo s’està treballat mà a mà amb ADIF, Protecció Civil i els serveis d’emergències per fer un transvasament dels passatgers a un altre tren d’Ouigo, el més ràpid possible, i poder arribar a l’estació de destí», va assegurar la companyia en un comunicat.

A les xarxes socials molts viatgers van compartir vídeos de l’incident i van denunciar que han estat aturats durant hores. En les imatges es pot observar alguns usuaris d’Ouigo ballant i cantant per fer més amena l’espera fins que es fes l’evacuació.

Notícies relacionades

Ouigo va detallar que compensaran els viatgers amb el reemborsament total dels bitllets, a més d’una compensació extra del 200 per cent del seu valor.

De moment, es desconeixen els motius pels quals hi ha hagut aquest incident i la companyia ha anunciat una investigació per aclarir els fets.

Temes:

Trens