L’educació a Catalunya
Cambray, aplaudit a l’Acadèmia Cultura de l’Hospitalet
L’escola s’afegeix a la xarxa pública després de la modificació del decret llei d’integració de centres
Després del curs intens que ha passat, amb vagues de professors, malestar de direccions d’escoles i de famílies, i del qual li espera al setembre, el conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha tingut aquest dimecres un moment de respir, d’alleujament, a l’Hospitalet de Llobregat.
Alumnes i professors de l’Acadèmia Cultura l’han rebut amb aplaudiments, mostra d’agraïment i satisfacció després que el Govern, després d’una votació en el Parlament, atengués les seves demandes i integrés a la xarxa pública aquest centre concertat, evitant així el tancament de l’escola.
Ja de cara al curs 22-23 vinent, aquesta escola ja no figura com a concertada. Les necessitats d’escolarització que hi ha al barri de la Torrassa han sigut un dels elements clau que ha permès la integració de l’Acadèmia Cultura a la xarxa pública. La majoria de l’alumnat s’escolaritzarà en els mòduls del carrer Mas, ara ocupats per l’escola Ernest Lluch, que es traslladarà a un nou edifici.
El Govern va aprovar aquest dimarts la modificació del decret llei de procediments d’integració de centres educatius a la xarxa pública, que datava del 2019. Amb aquesta modificació, es permetrà la integració d’un centre concertat o d’una altra administració malgrat que no aporti un edifici (com és el cas de l’Acadèmia Cultura), sempre que s’ubiqui en un entorn desfavorit socioeconòmicament i la zona tingui necessitats d’escolarització.
L’Acadèmia Cultura s’afegeix a 10 centres concertats o municipals més que s’han integrat a la xarxa pública recentment. En el curs 20-21, s’hi van integrar l’Institut Escola Eixample de Barcelona (abans Immaculada Concepció), l’Ateneu Igualadí, l’Institut la Vall de Tenes (Santa Eulàlia de Ronçana) i el centre d’educació especial Virolai (Cornellà de Llobregat).
Notícies relacionadesAquest curs 21-22, s’hi han integrat l’Institut Escola Intermunicipal del Penedès (Sant Sadurní d’Anoia) i, a Barcelona, l’Institut Escola Elisabets (abans Labouré), l’Institut Escola Sicília (abans Marillac), l’Institut Escola Londres (abans Sagrada Família) i l’escola Aldana (abans Sagrat Cor).
Per al curs 22-23, a més de l’Acadèmia Cultura s’hi ha integrat l’Institut Escola Projecte de Barcelona.
- Al passeig de Gràcia Un particular paga la xifra rècord de més de 40 milions per l’àtic més desitjat de Barcelona
- Barcelona Jaume Collboni convida John Hoffman de tapes per Nou Barris
- Negociacions encallades Veïns de l’Eixample temen una allau de peticions per obrir bars i botigues: «Destrossaria els nostres barris»
- Canvi de tendència La T-Usual enterra el lideratge històric de les T-10
- Infraestructura a debat Les claus de la B-40: què ha aprovat el Parlament, en quin punt està el projecte, què volien ERC i el conseller
- Davant la cimera hispanomarroquí Les duanes de Ceuta i Melilla obren en una prova pilot
- Actualitat Directe | Últimes notícies sobre la guerra entre Rússia i Ucraïna
- Òbit Mor la periodista Sandra Carmona als 42 anys
- Coronavirus L’impacte sanitari de la covid descendeix a xifres mínimes de tota la pandèmia
- L’assassinat de Tyre Nichols: ¿Què és la polèmica Scorpion Unit de la policia de Memphis?